Saturday, August 29, 2009

Ya Khaliq..Engkau Maha Mendengar..Engkau Maha Melihat..Engkau Maha Mengetahui

Salam,
Dengan nama Tuhanku Ya Allah serta
Selawat dan salam ke atas Junjungan Mulia Rasulullah. SAW.

Hatiku berdebar dan bergetar..
Bila mendapat tahu berita ini..
Mungkin ianya berita gembira..
tetapi satu amanah baru.
Yang Hanya engkau sahaja yang tahu ya Allah..
Betapa besarnya amanah ini..

Buat kami sekeluarga..
Buat aku siisteri..
Terlalu kerdil untuk memikulnya

Ya Khaliq, Ya Aziz, Ya Jabbar..
Tuhan yang Memegang segala Pemerintahan..
Tuhan Yang Maha Kuasa menjadikan sesuatu.

Engkau permudahkanlah liku perjalanan ini
Dan jangan Engkau beratkan ia..

Wahai Tuhanku..
Kasihanilah dia..sisuami yang bakal memikul amanah itu.
Engkau berikanlah dia kejayaan..
Bukan sahaja di dunia..bahkan jua di akhirat..dan lebih lebih lagi di akhirat..

Ya Rabbi ..Tuhan yang mendengar bisik hatiku
Kau peliharalah dia..dan lindungilah dia dari kejahatan yang kelihatan mahupun tidak..

Ya Rahman..Tuhan yang Maha Pengasih
Ya Karim..Tuhan yang Maha Mulia
Ya Zal Jalali wal Ikram..
Berikanlah kekuatan kepada kami untuk menempuhinya..
Berikanlah kejayaan kepada seluruh anggota keluarga ini..

Tolong lah ya Rahman..
Tolong lah ya Rahim..
Hanya kepadamu tempat kami semua meminta pertolongan..
Dan jadikanlah kami tergolong dalam hamba hambamu yang bersyukur..
amin ya Rahim
amin Ya Rahman..
amin Ya Rabbal alamin
.
.
.
................................

7 comments:

AZANI said...

Aaaaaamiiiiiiiiiiiiiin.

azza_irah said...

kak hida))))))))))))))
mmuahss muahsss...erkkk...batal pose dak...ehhehe...

apa kabar kak..rasanya lama azza tak jengah ke mari..akak je duk komen kat entry azza..

byk kekangan nak jelajah blog kwn2..sb blog sndiri pun dh jadik utan rimba..hehee...

mg ramadhan ni bawa seribu keberkatan utk akak sekeluarga..

ashley said...

Ya Rabbi,
MR azani..tak tidur lagi pukul 2 lebih?
pukul berapa bangun sahur...??

Azza,
awal paginya hang komen..dah sahur?
thanks azza...
semoga persahabatan CYBER ibi berkekalan hendaknya..

Insyirah said...

Amin Ya Rabbal Amin.

InsyaALLAH akak pasti dapat buat dgn baik, DIA pasti akan permudahkan utk akak sekeluarga. Saya yakin, barang siapa yg hidup di bumi ini berlandaskan jalan-Nya, DIA pasti akan sentiasa merahmati dan melindungi hamba-hamba-Nya itu.

Yang penting, akak, hubby dan anak-anak sama-sama melalui perjalanan ini dgn sabar walau susah mcmmana sekalipun. Akak mesti rasa t/jwb akak lepas ni lebih 'berat' kan? Untuk make sure eveything is in order. Kalau saya, mungkin saya pun belum tentu boleh buat.

Anyhow, insyaALLAH semuanya akan berjalan dgn baik dan lancar...mudah-mudahan.

tasikmerah said...

ko ngandung ke kak?

tasikmerah said...

ooo... pasal n3 sblm ni yek..?

:)

ashley said...

Insyirah,
aminn..and tq.

TM,
ha ha ha..
ko memang pandai buat lawak la TMMMM...

TM..lagi..
smileee..