Monday, August 03, 2009

ORDER!! ORDER!!

Salam,

Anda tinggal di sekitar jalan 3, BBBangi?
Anda malas masak hari ini?
Anda kelam kabut sebab ayam yang anda keluarkan dari FREEZER masih tak lembut lembut lagi?
Ada yang berpuasa?
Jam telah menunjukkan 6.40 petang.

Apakah tindakan terbaik anda?

1. Pastikan rumah anda ada air masak untuk diteguk.
2. Pastikan juga rumah anda mempunyai bekalan BERAS ''SST" dari kedai Beras JALAN 3 yang mencukupi dan ianya telah ditanak dalam periuk KARAN.
3. Pastikan juga anda mempunyai nombor telefon restoren penghantaran lauk yang murah, cepat dan sedap dalam handphone anda...

Sila dail 019346____5 untuk mendapatkan khidmat penghantaran lauk yang sedap, agak murah, cepat dan panas panas..

Tut tut tut tut

" Assalamualaikum....."

"Hello Mak ngah..boleh order lauk tak?"

"Ya lauk apa dik?"

"Sup ekor 2 bungkus..daging masak kicap dua bungkus..sayur campur satu"

" Dah ka?'

" Dah.."

"Alamat?"

" No dot dot jalan 3/ dit dit, terima kasih ek, Mak Ngah..'

Tunggu ya..
InsyaAllah, sebentar lagi lauk buka posa anak aku akan sampai...
selamat berbuka posa...

sekian.

4 comments:

DrSam said...

canggih gitu. Buka posa main oder kat Mak ngah aje. Jumpa ke Mak ngah tu nak hantar kat alamat dot dot aje tu?

ashley said...

Dr Sam,
mak ngah tu ada GPRS...
ha ha ha dia boleh kesan panggilan..melalui handphone!
he he he he..

lagipun bila makngah bertemu ngan makngah, ada keserasian..
jadi makngah ganda dua!

Nizam.Ariff said...

Agak-agak, liputannya sampai ke S.Alam tak?



Aku nak minta tolong kirim kad raya je.. hehehe

ashley said...

nizam,
Kadraya?
...ni yang taruk setem ke nih?
sekarang kan kad raya orang masuk dalam wayar je..