Sunday, August 09, 2009

Arak, babi dan rokok..

Salam,

Arak- ibu segala maksiat. Tergolong dalam NAJIS Mutawasitah. Jika orang Islam meminumnya terdapat hukuman SYARAK. Dirotan dengan 80 kali sebatan.

Babi- binatang yang dagingnya haram dimakan. Seluruh tubuh badannya serta keturunannya pula termasuk dalam golongan NAJIS Mughallazah yang jika terkena diri kita mestilah disamak yakni dengan 7 kali basuhan ( salah satunya air tanah )

Rokok-menghisapnya dikategorikan sebagai HARAM menurut Jumhur ulama' TERKINI. Kalau kat Mekah memang tak boleh hisap rokok atau menjual rokok tapi masih terdapat juga jualan secara GELAP di pasar pasar..

______________________________________

Ketiga tiga menda ni semuanya mendatang kemudaratan.
Kesannya merosakkan diri.
Setiap darinya ada penyakit.

ARAK : jika sesorang meminum arak, mindanya akan kian rosak. Tidak dapat menggunakan akal dengan waras. Kesannya besar kepada masyarakat. Membawa penyakit sosial. Remaja peminum arak selalu lupa diri. Ayah yang meminum arak selalu lupa tanggungjawab kepada keluarga.Terlalu banyak kesan negatif dalam penggunaannya. Kesan pada diri pula akan merosakkan fungsi anggota tubuh badan. Penyakit seperti jantung, darah tinggi, limpa dan hati sering mengiringi orang yang ketagih arak.
Hukum Islam sudah jelas tentang arak..kerana kemusnahan dan kejahatan yang berkaitrapat dengannya begitu banyak SEKALI.

SEMUA ORANG TAHU penyakit yang dibawa oleh NAJIS ARAK ini..tetapi kenapa MASIH LAGI TIDAK MAHU berhenti menggunakannya?

BABI - Dalam Islam, hukum dirinya sudah jelas. Juga segala keturunannya. Juga segala anggota tubuh badannya. Ianya KOTOR..Hanya layak menjadi makhluk ALLAH yang tinggal didalam hutan. Tidak perlu dibela..Tidak layak dimakan. Ianya JIJIK. Yang bukan ISLAM sepatutnya merasa GELI untuk menjamahnya kerana didalam daging BABI ini terdapat cacing cacing pita yang MENGUNDANG penyakit!
Tapi mengapa BIJAK pandai di kalangan orang orang BUKAN ISLAM juga masih tidak mahu MENGERTI??!!
APAKAH hanya kerana binatang ini mudah dibela...mudah beranak pinak...mendatangkan pendapatan lumayan maka ianya terus diBELA tanpa memikirkan kesan NEGATIF, kekotoran atau juga penyakit yang dibawanya?

ROKOK - ianya berkait rapat dengan pelbagai penyakit. Masih ada yang mengatakan ia menjanakan ekonomi..membuka peluang pekerjaan..menggalakkan perkembangan perniagaan..TETAPI ia TURUT sama memeriahkan HOSPITAL!!
Ianya ada serampang dua mata bangsa YAHUDI..memusnahkan bangsa lain dengan memberi NAJIS ROKOK ini. Membunuh secara perlahan lahan UMAT MANUSIA lain dan wang yang diperolehi MENJANA kegiatan mereka...JUGA UNTUK menentang umat lain terutamanya UMAT ISLAM!! Dukacita..umat ISLAM masih terus BERSETUJU dengan PENGAMBILAN atau PENGGUNAAN rokok kerana ianya seperti HAK PERIBADI yang tidak perlu ada campur tangan dari sesiapa..


APAKAH MASIH TIDAK ADA YANG MENYEDARINYA??

SERIUS JE BUNYI ENTRY INI?
SEKALI SEKALA..
WHY not..

4 comments:

kakpah said...

Ramai tak sedar.
Ada yang sedar plak tapi tak hambek pedulik.
Ada yang hambek pedulik dah tak sedarkan diri lagi la pulak.. hik..hik..

ashley said...

kakpah,
dia dah tak sedarkan diri camana nak ambik pedulik lagii..
dah 7 feet under GROUND!!
kena GROUNDED dah..
he he he

Insyirah said...

Uikkss...sabar...sabar. Entri ni macam nak makan orang, marah sungguh tu.

Errr...yang bab rokok tu kan, cuba tanya pada bro.Nizam. Kut la dia bleh bagi jawapan yg innocent. Muehehe.

ashley said...

Alaaa...syirah,
Setakat aku marah tak der tercabut mana mana bulu roma punnnn...ha ha ha ha
Kalau Allah murka...
barulah berbondong bondong manusia yang tercabut nyawa...