Monday, August 24, 2009

Ramadhan..bulan kesobaran!

Salam,

Ramadhan..kita semua menunggu nunggunya.
Kenapa hati kita tiba tiba merasa gembira bila datang bukan Ramadhan?

Ada banyak makanan?
Ada banyak lauk pauk dan juadah lain?

Dalam bulan ini sepatutnya hati tak gembira sebab perut kena berlapar..
Lama tu...dari waktu subuh 5.45 am macam tu...sampai la ke pukul 7.23..lebih kurang hmmm..14 jam?


Wah! Lama tuuuu...

Kalau bulan tak posa, isteri lambat hidang makanan lepas Jumaat pun macam nak ditelan isteri.
Kalau bulan tak posa, waiter kat restoren lambat serve pun macam nak ditempeleng waiter.
Tapi dalam bulan posa, walaupun 14 jam kita tahan lapar..kita tetap RELAXX..macam tak der menda...saborrr jer, kan?

...sebab tu lah bulan Ramadhan ni boleh dinamakan juga Shahrul Sobar..sebab di waktu ini lebih ramai umat manusia yang sobar sobar belaker..he he he..dan kalau ada yang tak sobar, SAH lah orang tu tak posa!!

sekian...taklimat ringkas di tengahari ini. Jangan nak tidurrrrrr jerr.

3 comments:

tasikmerah said...

aku sobar ok. walaupun....


hahaha...


.

ashley said...

TM,
tak de ke kena lompat ataih taya lagi??..
terjeghumuih...??

ooopppsss...
sobar..
sobar..

ashley said...

Ha...adikku si TM ni juga yang rajin dengan taklimat. Yang lain lain?
..ni sah nyorok balik curtain kat surau nih!
.
.
.
.
bagi taklimat sikit dah menguap. Bukan lagi khutbah 2 jam!
he he he
sobar je lah..