Tuesday, August 25, 2009

Err..aku bagi idea tentang minuman juga..

Salam,
Atas komen rakan seperjuangan yang sedang bertarung di luar sana,
Saudara Azani ,
tentang buka blog gambar makan, buka blog gambar makan...
maka hari ni aku letak gambar minuman juga...
Sirap buah buahan campuran..
selain gambar makanan of coz...
.
.
.
.
.
Bihun goreng..BER UDANG!!

tapi sesiapa yang nak belajar buat bengkang roti atau sesetengah dari kita panggil puding roti..
sonang jer..

Here is the BREAD PUDDING in the making
1) Beat 2/3 eggs
2) Pour one cup of sugar plus one and 1/2 cup of fresh milk. Mix together.
3) Add small pieces of white bread (about 5 slices) and sprinkle cinnamon powder too.Mix well..
4) Grease the baking pan
5)Pour in the mixture in the baking pan. Bake in the oven for 40 minutes in 200 degree C
6) Cool the bread pudding before slicing it.
Hmmm..subhanallah!!
you can pour in some condensed milk before eating it..

Have fun!!

sekian

10 comments:

kakpah said...

lajuuuu nye ko mengupdate. Aku tercungap-cungap ni ha.

Sodap nampak puding ko.

ashley said...

kakpah,
jogging minda la posa posa niii..
he he

kak ina kl said...

salam ashley..selamat menyambut bulan ramadhan al mubarak...

tak tahulah akak boleh ke idak?tak pernahlah pulak kisar kering camtu..cubalah dulu...nanti kamu bagi feedback ye..

ashley said...

Okay, kak Ina...rasanya boleh kutt..nama pun cili..

Gurindam Jiwa said...

Kita pun ada juga... ikan jeruk masin dsbnya...

ashley said...

GJ,
he he he..ikan pekasam pun boleh joint sekali!

Insyirah said...

Akak, lain kali lewat skit buat entri makan-makan. Ni awal-awal dah tgk gambar makanan, rasa sangap plak. Kekeke.

ashley said...

Insyirah,
Ini yang semalam punya.
Tak awal juga..
Kdah petang, akak nak ke dapurrrr..
Malam pula concentrate tarawikh..so masuk pagi la..lepas subuh.

Lagi pun bagi ibu ibu yang termenung lagi tu, boleh le dapat idea..
Blog akak ni kengkawan akak ada yang tengok. Cuma diorang tak komen kat sini..depa komen dalam mail.

smile..

assobaru minal imannn..

Tijah said...

wah puding tu. aku lama x buat tu kak.

kak...mongah den kojar konyer update kak. laju mcm usain bolt kakk oii....

ashley said...

Tijah,
he he he..
ni bukan jogging dah kan?