Sunday, August 30, 2009

Nah!!..ambik..

Salam,
Hangpa tau dak awat aku sedih sangat kelmarin? sebab aku lePUKKKKK anak Jantan aku yang seorang nih agak kuat la juga!!
.....musabbab....
.
.
dia meragas PETI AIS!!
jatuh satu rak PETI AIS..

Dia nak ambik kakak dia punya dadih. Yang dia punya portion dah habis..
Kakak taruh untuk makan lepas TARAWIKH..
Sekali dia mengamuk ngamuk..panjat peti ais...
.
.
.
BROOOONNGGGKKK!!
Luruh segala dadih dadih yang kakak kakak punya.
Botol mayonis pecah, botol ubat dalam tupperware pun terbongkang habis..
susu tercurah atas lantai..

Aku punya GERAMMM..
Dok buat perangai habih semalam.
Aku lepuk, abah dia pun marah kat dia..
Dia merajuk sampai terlena dalam tangisan. Pastu aku gak yang rasa sedih...

Sedih aku bercampug campug ngan geram dan letih sebab aku dah nak tidog...terpaksa MOP lantai berkali kali.
Lantai melekit lekit ngan DADIH, susu, mayonis...
Mujur rak peti ais yang dari kaca tu tak pecah..
Nyaris nyaris juga la..

Gitu lah..walaupun ada jantan sorang, macam macam la Muhammad nih...

pssstt..tapi ummi dia sempat gak la ambik gambar.
he he he.

sekian

12 comments:

kucingorengemok said...

waaaaa! ini namanya memang cari penyakit, hehe... sian kak, dadih kena catu ye? portion dia tak cukup tu, heh :)

umi_e said...

biasalah tu... saya pun lepuk anak2 juga - dah ebsar ni pun kalau buat hal kena lepuk gak heheheheh

* kalau tak lepuk esok2 depa buat lagi kan... lepuk untuk berikan pengajaran

Tijah said...

hahahaa. cem pun centu gak. hari2 tak kono lopuk tak sah...

kakpah said...

lepuk lepuk sayang tak pa aih...
(aku pun camtu gak dulu. kalau aku pukul anak pastu aku sendiri rasa bersalah dan kesian)

Asal tak mencederakan takper la tu. Bagi dia tau yang dia buat tu salah.

Nasib baik bukan peti ais yang jatuh...

Insyirah said...

Haishhh...betul, mujurlah bukan peti ais yg jatuh. Kalau tak, lagi naya.

Budak-budak kecil, kdg2 tu kita kena lepuk skit juga, takut nanti mereka tak serik nak buat lagi. Yg penting, kita mengajar sbb kita sayang mereka.

ashley said...

KOG,
dadih kira sorang satu cukup la..
Kalau lebih, tak makan...sudahnya dok sapu atas karpet...dah pesen tu dah..

umi_e,
saya ni kesian juga sebab baru 3 tahun..tapi dah geram..

ashley said...

Tijah,
sat lagi dia macam lali pulak kalau dilepuk selalu..

kakpah,
anak jantan sorang tu jaaa..
ha ha ha
.
.
bila dia dah buat salah, dia kata "minta maap ummi"..tapi ummi dia lepuk dia jugak! hadoiii..

Insyirah,
nauzubillah...dah bunyi jatuh tu pakat pi tengok apa yang dia buat.

Brahimnyior said...

Sabor le Kak,

Anak-anak, begitulah. Dah beso nanti, tinggallah mak dengan ayah jer di rumah. Masing-masing sibuk dengan urusan belajo, keghoje dan keluarga sendiri.

kecik-kecik ni, layan jer lah.

Anak saya yang bongsu, kalu mengamuk kerap beno tuko baju, pantang nampak baju berlipat, nak tukor ler...

Tapi kekadang hilang gak sabo.

ashley said...

Berahimnyok,
gamaknya mula la munggah..iye idak?

AZANI said...

ada orang kata sayangkan anak tangan tangankan....
inilah cabaran bagi ibu dan bapa...alhamdulillah berkat tangan arwah emak...rasanya saya jadi manusia...

tasikmerah said...

anak jantan mmg begitu. aku ni manjang berleter. ha ha.



aku berleter mmg pandai tau kak. hahahaha...



.

Gurindam Jiwa said...

And all Muhammad wanted was just one more cup of dadih.