Saturday, August 29, 2009

Bila terkenangkan abah..

Salam,

Bila aku teringatkan Abah, aku suka tengok gambar ni..
Gambar Abah pegang tangan mak potong kek.
Hari raya tahun 2004 dulu jatuh lebih kurang sama dengan birthday mak 19/11
Gambar ini juga adalah antara gambar gambar terakhir Abah dapat berdiri di atas dua kakinya. Seronok tengok Abah dan Mak di kelilingi cucu cucu..
Si Budin, adik aku juga sibuk sibuk nak masukkan anak keduanya dalam gambar..
Ada unsur lucu..
.
.
Kak Cik pun bagi alasan...
Kekonon dukung budak Sobihah!
.
.
ha ha ha..
.
.
Orang nak tangkap gambar TOKWAN DAN OPAH bersama cucu cucu..
demer berdua pula INTERFRAME!!
.
.
Tahun berikutnya hari raya sungguh muram.
Kaki Abah dah kena potong waktu bulan Ramadhan..
First hari rayanya pula Abah pengsan subuh subuh hari..
.
.
.
semua lepak kat hospital..
hmmmmmm...Tak akan aku lupa saat itu.
Dah...

sekian.

14 comments:

kakpah said...

mesti depa seronok di kelilingi cucu-cucu.
Alfatihah untuk arwah.

siti_m said...

saat dapat berkumpul bersama anak cucu adik-beradik antara saat yang selalu ditunggu oleh ibu dan ayah kita.. kita pun tertunggu-tunggu saat tue kan...

imanshah said...

Tiba2 terkenang pada ayah dan mak dikampung..Raya lambatnya, nak balik

ashley said...

Kakpah,
seronok dan meriah..macam macam perangai!
Al fatihah untuk ayahanda tercinta..

ashley said...

Kakpah..
dulu aku suruh sorang cucu cakap kat abah,
"Cuba tokwan cakap..'MACAM MACAM ADAAA...he he he"
.
.
.
ada yang sekeh kepala aku!

ashley said...

siti_m,
raya balik Peghelih, kirim salam kat SEKOLAH kak!
nostalgik la..
tak pun....waktu masa makan laksa tu, kalau tersedak..teringat la kat kak.

yuyee cap limau said...

tahun nie genaplah 7 tahun pemergian arwah abah kite..tiap kali raya mesti teringat kat abah..sayu je hati nie..al fatihah untuk arwah abah kite kak..

ashley said...

Imanshah,
saborrr..bawa bawa bertenang.

ashley said...

yuyee,
nama adik yang sebenarnya apa ek..macam kelakar dok pangge YUYEE cap limau nih..he he he..

ye lah..mari kita sama sama mendoakan mereka yang telah pergi..

BTW hari ini akak nak goreng SAMOSA..nak tak?

Insyirah said...

Al-Fatihah utk ayah akak. Akak jangan sedih-sedih lagi ya.

ashley said...

Insyirah,
suka duka itu perkara biasa dalam kehidupan..
he he he..
okay tak nak sedih sedih..

AZANI said...

ashley, kenang arwah dalam doa,yang hidup teruskan bakti.

Alfatihah untuk arwah.

yuyee cap limau said...

hehe kak..nama kite SUE..
nama penuh nnti kite ym la..hehe
oh besnyer akak wat samosa..
nnti tepek tau gambar sekali ngn resepi..

ashley said...

azani..
terima kasih kerana memahami.

yuyee @sue
hari ni GORENG je..Ada orang tolong buatkan.jadi tak buat sendiri...oh dah azan Isya'..
wassalam!!