Wednesday, September 09, 2009

Alang alang..

Salam,
Alang alang nak membeli, baik beli sungguh sungguh...KAN???
Hari ini adalah hari untuk saya bermalas malasan..Aku nak manjakan diri sekejap!
Ha ha ha
Malas bebenorrr la nak masak.
Okay...
Jom GI RESTOREN PAk NGAH!! Order saja.

Juadah buaka puasa
Bihun Goreng PERDANA 3 bungkus!
.
.
.
Rojak buah sebungkus.
oleh kerana aku tak biasa makan rojak ni
maka
aku kena beli sikit sahaja..
takut tak sedap lak..

Cendawan goreng
untuk dimakan dengan nasi lepas TARAWIKH nanti
.
.

Ayam lada hitam..
( kira BLACK PEPPER CHICKEN LA nih)


sup...
ada lebih taruh sahur
kut tak da...goreng telu je lah!!
he he he
pun begitu..
Assalamualaikummmm....!!!
Eh, siapa tu?
Oh BIBIK!
Ni bibik JIRAN depan yang kasi.
.
.
BIHUN GORENG JUGAK ?!!
REZEKI BEEEHOOON HARI NI.
SO
APA AKU MASAK HARI NI?



goreng kupok...je laaaaaa..

GHUPOK GHANU KITERRR..
.
.
bagi pahala sket kat kawang suami yang beghi...
sekiang






12 comments:

Norazah said...

Kita pun hr ni, beli kat bazaar aja. Alhamdulillah, ayam yg digoreng dgn daun kari n sup daging. Bole tahan.
Lain kali bole beli lg, bukan buat sendiri. he..he..he...

geraugebang said...

ni betul-betul borong ni. cukup tak pinggan nak letak semua tu. he he he.

ashley said...

Norazah,
saya hanya beli kat restoren yang saya dah biasa..kat Bazaar Ramadhan ni banyak gerai yang BARU!!

geraugebang,
berpadanan lah dengan ahli keluarga ni yang ada SEMBILAN sekarang..tu pun quota tak cukup dua sebab masih kat asrama!

addyaholix said...

saya hari-hari nasi bungkus. jadi apa bezanya. haha!

cendawan goreng tu sedap? buat saya meleleh ni kak!

DrSam said...

sahur sakan nampok hari ni. Menu sama kat sini. Balik terawih buka tudung saji - mee goreng jugok. Sapu je le...

ashley said...

addy,
cendawan tu kalau baru baru goreng dia rangup..tapi pukul 10 malam baru makang..jadi hilang dah le kerangupannya..

dr seng,
ayam lader hitang tu pedaih dok oh...
ghaser cang dok dalang PANTANG..
makang ayang hok lader hitang nih..

ha ha ha..
awat aku terpelat tengganu nih?

Tijah said...

teralnyer ko goreng keropok tu kakkk. hehehehe

Nizam.Ariff said...

Wuiih... org tertentu je boleh goreng keropok perfect 10 macam tu... kagum nih!

kucingorengemok said...

oh mihun! mihunnnnnn!! (tak kira kaler apa)... jiran i tak kasik apa² lagi, hehe, pasal i baru pulang bekas dia yang simpan dekat sebulan, hahaha - mesti dia takut nak kasi apa² lagi ngan bekas cantik

ashley said...

Tijah,
..kan? kan? kan?

Nizam,
tetiba aku terasa nak pinjam kaki TM.
bukan ape..
ingat nak suruh sepak sesuatu jap!
.
.
mujur aku dah sambung puasa.

KOG,
kita exchange ngan bekas plastik..
kut terlupa nak pulang pun..
halal kan ajer..

syahbandar87 said...

owh tidakkk..bestnyeeeeeeeee

ashley said...

syah,
ni kira cam biase biase jer nih..
ha ha ha