Saturday, December 19, 2009

Siapa BESOR?!

Salam,

Hari tu ada budak darjah tiga baling kerusi kat cikgu.
Bila cikgu beritahu pada mak dan bapanya, cikgu pula yang dimaki hamun oleh bapanya.
Bukan bapanya nak minta maaf sebaliknya cikgu pula yang disalahkan.
.
.
.
.
Budak darjah tiga ni suka buli budak budak kecik yang lain.
Sebab dia rasa dia besar.
.
.
.
dan bapa dia pun perasan BESAR sebab tu dok maki hamun cikgu.
.
.
.
UH!!..Mujur bukan aku cikgu yang dibalingkan dengan kerusi itu.
Kalau tidak, kita tengok SIAPA BESAR!
.
he he he he...
dan mujur mak dia ada perasaan bersalah.
Minta maap dengan cikgu di atas kesalahan anak dan suaminya!
.
.
COOOOLLLL down le sikit...kan?!

sekian

2 comments:

alberangque said...

Assalam mu alaikum wr abt
Mak bapak jenis ini pertamanya, mesti suruh mereka buat sekolah sendiri. Biar dia tahu betapa susahnya jaga anak sendiri.
Keduanya, kalau ada rekod anaknya yang tak berapa baik sebelum peristiwa ini, harap tunjukkan kepada mereka suami isteri.
Ketiga, Tanya mereka berapa jumlah anak mereka kemudian beritahu mereka kita kena jaga lebih daripada 30 murid setiap masa. Bukan anak dia sahaja yang petut dijaga.
Keempat, cari jalan supaya akhirnya mereka terasa diri mereka bodoh dan kecil. Ini kena pandai psikologi atau melalui pengalaman sendiri atau rakan-rakan.

ashley said...

Pak Usop,
bapaknya menangkan anak sahaja.
.
.
.
tak makan dek saman.
dengan bapak budak lain pun nyaris nak bertumbuk!!
baran tak kena tempat.