Thursday, December 17, 2009

Kering...

Salam,

Agak agak dah macam nak kekeringan kertas kertas bercop BANK NEGARA MALAYSIA nih maka boleh la kita tengok stok barangan kering kita.
Cukup tak sampai 22 hari bulan nih??
ha ha ha ha ha ha...
gelak dengan air muka pucat pucat sikit kan?!
.
.
he he he

okay stok ikan kering...
.
hmmm.. ikan kedera ada lagi.
ikan terubuk masin sumbangan orang balik dari SEGHAWAK
dan beberapa ekor ikan ntah...tak tau nama
untuk makan makan kunyap kunyap waktu petang pula...
.
kerupuk belinja sumbagan kakpah
jauh datang nih dari INDON!!
sepupunyer bawak time kenduri KAK NGAH tempohari.
okay banyak lagi tu!
setipuware..

lagi kunyap kunyapan..
kerupuk ganu..
.
masih ada baki baki lagi sumbangan kawan dari GANU!

belacan??
ini stok sampai tahun depan nih!!
ha ha ha


Bilis pangkor..
sangat sesuai di satupadukan bersama belacan bako di atas
hmmmmm...YUMMMYY

GUDANG TENPAT SIMPANAN!!
tak kosong kan?
bertahan...

Alhamdulillah..syukur!

sekian





17 comments:

tasekM said...

kak, ikan yang tak tau nama tu aku syak nama dia ikan bulu burung la... macam gaya bulu burung, kan? hahaha...

tapi yg belacan hang tu melampau banyak ok! hang makan sup belacan ke kak?

:P


.

Tijah said...

hahaha. belacan tu ko buat cicah ngan kopi ke kak? byk giler tuh...

GPI SKSV said...

Belacan bnyk nya? Family tu sapa yg suka 'hassyuummmm..hassyuummmm'? Bersin + Resdung..

et said...

byk nyer belacan! wah3..sodap kalu buat sambal belacan neh..uuu..terliur..

Lukman Wan Mat Daud said...

Terubuk Sarawak?

Rasanya saya tak bagi lagi pun :-)

lukmanw
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

Lukman Wan Mat Daud said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ashley said...

TM,
belacan banyak kerana nak menunjukkan betapa makmurnya negeri MELAKA!!
aku kan berulang alik selalu ke Melaka..jengok anak?
eh..kalau ada sup balacan nak juga tahu resepinya!!
ha ha ha

Jah,
bumi Malaysia JAH!!
nak tayang kat Mat Salleh.
demer bangga dengan CHEESE demer..
kita kena BANGGA dengan belacan kita!
wakakaka

ashley said...

GPI,
ubat ada..ha ha ha..
ada doktor kan?

et,
nak?
he he he stok dua tahun tuh!

Lukman,
tu hasil mashol cuti cuti malaysia si BUDIN!!
ngeh ngeh..
kalau ada kek lapis tu, boleh gak hulur hulur ke Bangi...

lukmanw@gmail.com said...

Isya-Allah Feb 2010 ini start kelas sem baru saya akan sampai dgn kek lapis (9 lapis!)

Wsl

Lukman

ashley said...

Lukman,
FEB 2010???!!!
ha ha ha..lapis ngan kulat SEGHAWAK!!

AZANI said...

salam hidayatun,
ok tu....

ashley said...

azani,
kira okay kan?

geraugebang said...
This comment has been removed by the author.
geraugebang said...

Susun baik punya dalam esbok. kalau, gerau penuh plastik jeer. Masa baru beli tupperware, elok je susun. Lepas seminggu aku sumbat semua terus dari bonet keta ke esbok. kah kah kah.

ashley said...

gerau,
ha ha ha..baik punya susunatur!!

ibusinga said...

dah macam begel belacans itu...
mau tahan 3 tahun...

ashley said...

ibusinga,
ha ha ha..
ambik roti begel, boh belacan tengah tengah kan?
try tengok!