Thursday, December 17, 2009

Kek untuk Nawal

Salam,
Hari ni 17/12/2009, birthday Nawal..anak ke 4 si BUDIN!
Budak yang pernah aku kenalkan dalam blog ini dengan PESEN RAMBUT POKOK KELAPAK nya itu!
Ish ish ish....
diam tak diam dah setahun umur budak nih.

.....jadi untuk itu Mak Ngah dengan Kak Maryam bersusah payah memasak Kek Coklat ini untuk tatapan mata Nawal dan santapan mulut kami semua...
ha ha ha

Ye laaa...
Nawal and family kan tak der sini?
Jadi takkan kami nak tengok jer kek tu!
Tak susah nak buatnya Nawal.
Suruh mak Nawal buat.
Mak Ngah kasi resepi jer.
Resepi kek Coklat Nawal
1) Mentega 3/4 cawan + 3/4 gula. Pukul dan balun sampai kembang.
2) Pukul 3 biji telur + 1 sudu teh esen vanila
3) Campurkan sesiap 1 cawan tepung ngan 2 sudu besar serbuk koko dan 1 sudu teh baking powder.
Bila mentega ngan gula dah kembang masuk telur dan esen vanilla.
Bila dah campur tu, masukkan bahan no 3 tadi sikit sikit.
Masuk dalam loyang pmbakar yang dah siap dilenser dengan mentega. Bakar dalam oben 180 derejah selama lebih kurang setengah jam.
Lepas tu boleh lah hiasankan dengan apa apa jua hiasan.
Sedapppppppppp...
cuba la.
sekian

9 comments:

et said...

epi besday nawal..^^

ashley said...

ET,
nawal tak tau baca..tapi abah ngan mak dia boleh kut!!
ha ha

4 'so' bersaudara... said...

mak ngah..
nak kek sikit..
(royalti sbb guna nama saya)

ashley said...

Bolehhhh...
jemput le makan!!

anjang said...

nampak mengancam kek ni, nak buat kek oven pulak rosak. tengok aje la

AZANI said...

salam hidayatun, salam juga buat nawal....semoga panjang umur dan murah rezeki...

ashley said...

anjang,
oben rosak..ni beli kat orang yang 'gores dan menang' tu ker??
he he

azani,
hah nawal...tu pakcik azani wish tuh..say thank you!!

4 'so' bersaudara... said...

To pakcik Azani.. wish la kat blog saya:

http://nawalsofiyyah.blogspot.com/..

Anyway.. syukran.. syukran..

ashley said...

4 sedara,
bukan ke dia selalu pergi sana?
ha ha..
kena le selalu lawat dia juga kan?