Thursday, October 08, 2009

Map that looks very familiar!

Salam,

Di bawah tertera sebuah peta yang kelihatan begitu familiar sekali. Peta sebuah bandaraya..
Peta yang menunjukkan perjalanan aku dari sebuah lapangan terbang antarabangsa ke tempat persinggahan aku yang pertama sewaktu merantau di negara orang.



View Larger Map


Ada penceritaan di sebalik peta yang berselirat itu.
Laluan getir seorang gadis di perantauan.
Kisah liku yang terpendam di dada.
Sukar dilupakan..
Bahkan segar di ingatan.
Seolah baru kelmarin aku di sana.
Tercampak di tengah kota yang begitu asing.
Namun cuba aku familiarkannya menjadi sebahagian diriku.
Dan ianya kekal menjadi sejarah hidup.
Simpang siur itu adalah sejarah silam.
Yang mengajar aku tentang hidup.
Bukan semua yang didengar itu manis.
Bukan semua yang dilihat itu indah.
Bukan semua yang dirasa itu enak.
.
.
.
Kerana segala keperitan terpaksa disimpan.
Kerana segala kehodohan perlu disembunyi.
Kerana segala kepahitan ditelan menjadi makanan harian.

OH!!

sekian

1 comment:

umi_e said...

Itulah pengalaman hidup yang pastinya akan menjadi sejarah dalam kehidupan yang dilalui...