Monday, October 12, 2009

Demam...tak demam??

Salam,

Semalam around 10 am pi makan sup kat sup Utara. lega sikit..
Bila dah rasa lega, cik abang ajak pi Shah Alam.
Boleh pergi dua rumah.
nak pergi rumah ketiga, tuan rumahnya ada kelas sampai jam 6 petang...hmm sure tak leh pi punya.

So dekat pukul 1 pm, pi rumah kat seksyen 9.
Ada kambing panggang sekor. Ada cendol pulut. Ada durian..
Mak aaiiii semua makanan feveret!
TIBAIIIIIIIIIII
.
.
SELEPAS tu pi mesejid BIRU, baru nak solat zohor around 2.30.
Jumpa ngan adik sendiri, si SHA.
.
.
.
Kemudian gi rumah Pak mertua BUDIN kat seksyen 10..
Jumpa suku sakat..si Oman dan Paksu Bakar serta Maksu Enon.
Tapi kat sini aku tak makan dah..
Dah kenyang, Makan limau dan minum air sahaja. Datang untuk memenuhi jemputan.
.
.
.
Asar baru beredar..dengan BONDROT dibekalkan bersama.
.
.
Badan rasa macam tak sedap juga sebenarnya dah.
.
.
.
Malam ada Majlis Perjumpaan Penduduk Pinggiran As-Sobah ini.
Aku kena bawa nasi impit sebenarnya tapi aaku tak buat nasi impit sebaliknya gorengkan nugget sekampit.
Lepas Isya' pergi...sampai pukul sepuluh.
.
.
balik badan dah rasa sejuk balik. Telan ubat..BEDEBUM! Tidur sampai pagi.
6.30 baru sedar..kelam kabut laa...
Zup zap zup zap..telan antibiotik pergi sekolah..
Pepagi okay lagi. Jam 10am, badan gigil balik. Demam..
Ubat tertinggal kat rumah.
Tapi kuatkan juga badan ni.
.
.
Balik sahaja terus singgah Sup Utara. Makan sup..
Lega la sikit..berpoluh. Balik rumah makan ubat demam dan selsema.
Solat zohor then tiduurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr sampai 5.30pm

TU DIA HAIHHHHH!!
ambik!!
Penangan ubat selsema..
PITaM ke TIDUR?

sekian

7 comments:

cHeRyNa PiReS said...

SELEPAS tu pi mesejid BIRU, baru nak solat zohor around 2.30.
Jumpa ngan adik sendiri, si SHA.

---> waahh..nama sha sama ngan adik akak ke? banggenye!!!

take care kak...minum air bebanyak sket...okeh!

ashley said...

Cheryna,
Sha tu nama panggilannya.
nama sebenar..berbeza sekali.
he he he.

anjang said...

aku tak makan ubat pun hari-hari pitam.kadang-kadang lama pulak tu

azza_irah said...

hekhekkk..sesekali pitam kak..
berdesup sana sini mmg la badan tak tahan...tambah makan apa je depan mata..ikut hati kambing sekor tu nak telan ye...ehehehe

apa kabar..lama tak jenguk sini..

Nizam.Ariff said...

Wow! badan tak sehat pun tibai makan semacam je.. hahaha...

AZANI said...

tabik kat ash....kambin campur pulut campur durian.....itu lethal dosa untuk aku...geren meletup high blood

ashley said...

anjang,
itu pitam dah jadi amalan tuuu

azza,
kekonon macam muda lagi..makan itu ini kan kan kan?
ha ha ha

Nizam,
aku nak jadikan semua tu ubat!
ha ha ha

azani,
niat ubat....jadi sihat?
PERGGGGHHHtua kuang kuang kuang..