Saturday, October 10, 2009

Hidung yang rasa nak CABUT lari!!

Salam,

Okay okay..aku tak nak cakap banyak..
sebab
tekak aku sakit!
mata aku berair..
dan...
dan..
dan... dan HIDUNG AKU PULAK MACAM NAK PI CABUT LARI...
keluar... keluar... dan keluar segala isinya....
.
.
.
adooooiii AKU TENGAH DEMAM NI!
SELSEMA!!!
Hopefully... esok lusa baik.

sekian

13 comments:

kucingorengemok said...

kl marathon la gitu ye...? hehe.

semoga cepat sembuh :)

ashley said...

KOG,
hadoiii..
letih menSRUUUPPP SRUUUUPPkan isi hidung...
he he

kakpah said...

hirup sup panas2. suruh cik abe pi ani sup utara..

cHeRyNa PiReS said...

take care akak...janga lupe makan ubat, rest5 banyak2...nanti isnin nak sekolah:)

AZANI said...

tekak perit, hidung selsema 2 tanda dah ada, kalau demam datang ,cepat pi scan...semoga ash selamat dari wabak yang melanda.

Nizam.Ariff said...

Kak,semoga cepat sembuh... esok boleh g jalan-jalan...

ashley said...

kakpah,
malam tadi dapat la makan 5 sudu nasi..
pening... kepala berdenyut..hidung sakit..letih

cheryna,
dah telan antibiotik pagi ni..malam tadi telan ubat selsema..pastu lenaaaaaaa

azani,
semalam dr check paru paru clear..
yang perit hidung ngan tekak.

nizam,
tak boleh pergi mana mana hari ni..rest..tak larat!

lukmanw@gmail.com said...

Hah, hah........

Kalau macam ni mak saya mesti kata; baru rasa letih (sbb raya sakan sgt kut?)

Mcmanapun bykkan rehat, tidur mesti cukup (tgh mlm jgnlah menghadap laptop :-)), minum air masak (suam sikit) byk-byk.

Mandi kena kerap tapi jgn terus basuh kepala (dan/atau kumur). Mulakan dgn menjirus kaki dan diikuti tangan sebelum ke kepala (dan/atau mulut).

Lukmanw

tasikmerah said...

demam2 pun hang tibai kambeng juga kan kak.... :)



.

muslimat parit said...

Dah ambik rawatan ke belum?carinox 1/1 od-5days or zyrtec 10mg daily,Vit c 1000mg daily/lozenges beli yang powerful ckit then Tab paracetamol 1g 3-4 times per day.

ashley said...

lukman,
thank you for the advice..

TM,
dah orang hidang..takut kempunan pulak..

MP,(hah..dapat gak MP kan)
okayy..nak pi cari vitamin c..ubat lenlain tu doktor dah prescr dah..

Lukman Wan Mat Daud said...

Aik? Ehem. ehem?

mcm kenai aje MP ini?

Lukmanw

ashley said...

LukmanW,
awat pulak tak kenai...
your sister's friend.