Friday, October 30, 2009

Letusan gunung berapi di Bangi!!

Salam,

Anak anak merasa teruja..
Cemas..
Suspense..
Bercampur baur
Gunung BERAPI meletup di BANGI?

Kini KEMBALI lagi dengan werena wereni....
Gunung gunung BERAPI di Aulad Perdana, BANGI
...versi 2009
.
.
.
.
.
.
Dah agak dahhhh...
mesti ada yang tak puas hati!!

"CIKGU, MANA API NYER???"

...he he he he he he...

sekian

3 comments:

et said...

keh3..comel sggh..dolu kecik2 buat x jadik..hape pown x kuar..huhuhuu~

pakat2 kne gelak ngn kwn2..

anjang said...

macam mana nak buat ni, macam best je, boleh ajor kat anak-anak murid lemah aku

ashley said...

ET,
he he he..mesti cikgu tadika tak ajar nih!


anjang,
senang jer..
Mula mula bagi plastisin kat budak budak untuk buat gunungnya.
buat kecik..jangan buat besor besor sangat..Sebab kalau buat besor, bahan 'LETUPAN'nya pun kena banyak!
Buat kiut kiut je..
Pastikan tengah tengah gunung berapi itu ada terdapat kawah nya.
masukkan dalam kawah itu serbuk Bicarbonat. tambah setitik dua pewarna merah. Tuangkan cuka makan...TARAAAA..
akan keluar buih buih (macam ayor coca cola)sebab tindakan antara alkali dan asid berlaku..
tak bahaya...saja nak buat THRILL!!.