Monday, July 13, 2009

Sabtu penuh aktiviti!

Salam,

Lately badan aku ni rasa cepat letih.
Mungkin lama dah tak exercise..atau mungkin juga terlebih makan?
Dah tuooooo..

Sepatutnya malam tadi aku ada mesorat. Aku silap set masa kat alarm pukul lapan pagi. Mesorat 8 malam.
Tiba malam dah terlupo..lepas makan..letih teruss ..luuuuupp tidur!!

Ini pula kegiatan hari Sabtu lepas..ingat nak hapdate...dapat masuk gambar..lepas tu letih, letih dan letih..terus tak hapdate.

beginilah cerita ringkas hari Sabtu..

Pagi :

Sarapan pagi bersama Rahmah di Z n I.. lambat dah pukul 9 lebih. Terus beli roti jala dan balik rumah bagi pada anak anak lain. Hanya ada 5 orang sahaja di rumah termasuk Rahmah. Husna ada pertandingan Nasyid. jadi ketua kumpulan. Zainab kena pergi sekolah ada pengambilan kad profil Tahun 6. Terus aku juga pergi sekolah untuk beramah mesra ngan cikgunya. Menunggu giliran hampir sejam. Menyembang dengan cikgu lima minit jerr. Tak kuasa menyembang lama lama. Lagipun aku dah berjumpa dengan cikgunya sewaktu pengambilan kad profil Rahmah. Jadi tak da apa yang hendak dicakapkan lagi. Semuanya okay aku rasa..

Tengahari :

Selepas pengambilan kad profil, aku bawa Zainab untuk makan di Billion. Dia nak makan nasi ayam..Hmm aku pulak nak makan nasi masih kenyang jadi makan PECAL JAWA..tengok taugehnya, teringat si budak Nizam..ha ha ha..rasa macam tak lalu pulak. Tapi dah aku memang suka pecal Jawa maka hampir habis jugalah biarpun gambaran kacang hijau yang diternak dalam perut bermain dalam fikiran. Habis makan tengahari itu, order lagi nasi ayam untuk dibawa pulang...Ingat nak pulang terus tetapi taksah kalau tak menyinggah sebentar di pameran buku. Selamat masuk ke kantung orang, RM150 duit aku membeli dua set buku cerita jawi ( terdapat 10 buah buku) dan siri anak soleh ( terdapat 8 buah buku) serta dua Novel. 'Laskar Pelangi'adalah salah satu daripada dua novel itu.

Petang :

Jam tiga petang ada mesyuarat AULAD. Hmmm..ding dong ding dong dah pukul 5.30. Bergegas solat Asar dan menuju ke rumah adik aku di seksyen 8..ha ha ha..Yang ni best sikit la sebab ada makan makan.BBQ lagi tu..

Dapatlah kiranya anda semua melayan gambar ini...

Ayam dan daging yang sedang berada di atas tempat pembakaran LETRIK!


Di sini pula ayam, daging sosej dan sayuran dibakar menggunakan arang!
api nampak cam tak de kan ..tapi bara nya ada..


Ini DAH TERLEBIH BAKOOOR!

Featuring TUKANG BAKO..
tapi tak boleh close up depan depan..nanti dia saman AKU!

Beberapa orang anak jiran yang MALU tapi MAHU untuk joint sekali..

Kami semua ( aku dan 7 anak) stay kat rumah adik aku sehingga selepas Maghrib melainkan SUAMI aku yang tercinta. Dia sebenarnya ada tonemen..Perlawanan Badminton di wangsa Maju. Nak tahu apa yang menati kami bila balik?

Tengok lah hadiah di bawah...

TEMPAT KETIGA!! JADIIII LAHHHH..

sekian...cerita SABTU yang meletihkan!

















3 comments:

tasekM said...

kak yg tukang bakor tu aku syak sungguh lawa. he he.


.

ASH said...

TM,
beautipool is in the eyes of the beholder...ha ha ha..tapi darah dia ada suku Chinese,suku Melayu dan separuh lagi DIRAJA...harap dia tak saman aku!

ASH said...

TM,
aku rasa dia lebih muda dari ko..kalau ko sebaya ngan Cikgooden!