Sunday, November 22, 2009

Sila buat pengecaman..

Salam,
Nak habark mai..
INI adalah KUIH KARAS..
speciality orang UTARA
kut tak kenai....ni nak bagi kenai.
kalau orang KEDAH tak kenai, meh sini aku nak tolong peluku!!
By the way, kuih KARAS tu adalah pemberian kakpah time aku pi jengok dia sebelum bertolak ke Mekah.
Dia dapat dari tok besan KEDAH...
.
.
.
Gambark bawah ni pulak..
Ni la Ikan KEDERA atau Belanak MASIN
sedap digoreng begitu sahaja..
tak yah dok buang perut atau buang kepala dia
sebab ikan ni kecik ja..
tak sampai sejengkal pun
.
.
.
.
Aku suka makan dengan nasi lemak atau pulut.
Nama 'KEDERA' selalunya digunakan di sebelah UTARA tanah air.
okay..
BTW, siapakah anak kelahiran PERAK di sini yang tidak tahu LOKASI tempat bernama TRONG di dalam negeri PERAK?
.
.
.
.
Aku rasa macam nak pulas telinga Dak TM!!!
Ada sesiapa lagi yang tak tau..?
.
.
.
ish ish ish..
Dan dan aku nak jadi cikgu ILMU ALAM nih!!
ha ha ha ha
sekian


6 comments:

ummi humaira said...

salam ashley...
akak cadangkan jom kita buat satu ruang kamus bahasa utara .. PELUKU dah lama akak tak guna kalimah tu , baghu teghingat balik ..
kuih karas tu memang makanan oghang sana tapi akak kureng minat sikit , MANEH sangat

tasekM said...

hahaha... benci la aku ko ni kak! :P

terung ko tau tak kak? TERUNG? ha ha.



.

Nizam.Ariff said...

Aik..? terung pun jadi isu...


Apa beza terung dan eggplant? Saiz je ke?


Trong tu kat tepen ke kak? ke kat semanggol? or batu kurau?

ashley said...

Ummi humaira,
....tak bok keluag lagi GEREK, Toyu dan sebagainya lagi tuhh...he he he..sat lagi depa konpius pulak..takut ingat cakap Siam...

TM,
Parit Jerman ada kat Setiawan tu pun aku tau!!hah...

Nizam,
Ko pun nak kena pulas hidung juga ka?
sorang pulas telinga..
sorang pulas hidung..
NAK?
ha ha ha ha...

ibusinga said...

to'yu kita tau..
meghretun...ke meghretum..kita tau...(tukul besi...)
:)

ashley said...

ibusinga,
jom makan telog goreng ketag ketag gaui ngan to'yu..