Friday, January 30, 2009

Pertama kali menggulai..





Hari ini kak Chah baru belajar menggulai ayam.


Kakak buat semua sendiri.


Dari menyediakan bahan hinggalah memasaknya..


(Mujur tak dari tangkap ayam idup idup)


Tak sangka juga..


Malam ni abah makan dengan berselera sekali sebab


Abah kata gulai ayam kakak sedap…


Terima kasih kak Chah..


Tolong Ummi..Terharu..


9 comments:

Gurindam Jiwa said...

Promote ke? ;-)

Berapa laaaa hantaran tu agaknye...

Brahimnyior said...

Anak dara dulu, kalu dah boleh masak, ada peluang orang masuk meminang. Tak lama lagi Kak nak berbesan lah. Itu dulu...

PerantauSepi1306 said...

TQ lawat blog saya... i link u too, k :D

ashley said...

GJ,
Abah dia kata..nak mendirikan rumah tangga bukan setakat tahu masak jer..Ilmu bab makanan jiwa kena tahu gak..Tu abah dia kata..

Brahimnyok,
Anak la depa nak kena belajark ilmu akhirat lebihhhhhh lagi. Sebab ilmu tu yang paling berKORANG sekali..

Perantausepi,
Anda ada bakat dan skill yang bagus. Suka tengok gambar. terima kasih kerana berkongsi ilmu dan bakat.

kakpah said...

Caya la kakcah. Ummu dulu dah kawin baru pandai menggulai. (Nasib baik laku).

4 'so' bersaudara... said...

Ecah.. ada lebih lagi tak? Kalo ada.. Sobihah nak pi makan ujung minggu ni.. hehehe ( nak balik bandaraya )

ashley said...

Kak Pah,
Tu yang saya macam tak percaya tu. Mangkit pepagi,subuh subuh hari dok study resepi kari ayam. Saya kata pasai apa dok belek resepi pepagi buta lepas subuh. Dia kata nak masak gulai. Saya balik sekolah, semerbak bau kari satu rumah. Hah! Seperiuk penuh dia masak..

4 bersaudara,
Kak Cah ni ikut suka dia jer..Ada masa dia masak TOM YAM.Dia lebih suka Tom Yam pedasss. Kak Yam pula suka masak ayam merah. Kak yam expert masak ni.Nanti kalau nak mai habag la.Suruh depa masak..Boleh tahan juga..kaw kaw.

DrSam said...

memang terharu, tapi semua mesti kekenyangan agaknya selepas soru.

You must be so proud of your little lady.

ashley said...

Dr Sam,
Licin seperiuk nasi. Esok mungkin kak Chah start kerja kat satu restoren kat Bangi ni. Jadi waitress..
tengok cam nooo..