Thursday, April 02, 2009

Siput sedut Tijah..

Salam..
Siput Sedut Tijah akhirnya telah berjaya merayap dan sampai kat mangkuk rumah aku..
he he he..
walaupun aku bukanlah dari golongan yang reti makan mende ni tapi dengan ilmu yang Tijah ada akhirnya sesiput yang begini menjelma entah bagaimana di rumah aku..
Fuyooooo..
Dahsyat kau Tijah..

10 comments:

Tijah said...

isk!! patut siput umah tijah kurang sepinggan. merayap sampai sana rupanya...huhu

Nizam.Ariff said...

Kak, itu gulai lemak pedas ke gulai tempoyak?

Siput sedut masak tempoyak pernah orang buat tak?

DrSam said...

ingat nama siput tu ,Siput Sedut Tijah' betul!

Siput sedut Tijah ke Tijah sedut siput :)

ashley said...

Tijah,
ko yang hanto dengan COURIER kan? Takkan buat buat lupa..
ha ha ha..

Nizam,
masak lomak..tak pernah pulak dengar orang masak tempoyak siput sedut..boleh le cuba kalau nak..

Aku memang tak pandai masak SIPUT SEDUT ni. Makan pun tak pandai lagi..Jenuh aku menyedut nyedut. Lepas tu kalau tak mau keluar juga isinya, aku hempuk ngan batu..terburai isi..
keh keh keh

Dr sam,
hari tu si Tijah masak lomak siput sedut ni..Di layorkan dalam tenet..sebab tu kita buat ilmu bagi siput tu datang sendiri masuk dalam mangkuk ni..

4 'so' bersaudara... said...

Itu fevret kakak tu... nak sikit! nakk...

-Sobi 1-

kakpah said...

sedut..jangan tak sedut. Jangan tocokek dah...hehe..

ashley said...

4 bersaudara,
kita ni tahu ilmu panggel siput datang masuk dalam mangkuk..tetapi tak sempat nak tuntut ilmu courier hantar siput merayap ke mangkuk orang lain pulak..
belum tamat nuntut lagi..
maap le yek..

kakpah,
nak nyedut siput ni pun kena ada ilmu jugak ni..ha ha ha..aku tak khatam lagi ilmu sedut ni!!

Brahimnyior said...

Perghhhhhhhhh...

Sedapnya. Nak sikit..

arsaili said...

salam..errr tak reti makan aaa benda nih ahahaha..teringat plak kat siput babi..opssss

ashley said...

Brahimnyok..
Sedap ke?
Oleh kerana agak tersiksa nak memakannya, maka aku rasa macam kurang jiwa untuk menikmatinya..

Arsaili,
TSK TSK..
tak patut tak patut..
Hmmm wonder gak kalau MEE KOLOK you tu di tambah siput sedut ni macamana pulak rasanya..kan??
atau cuba makan ngan kuah lemak pulak??
hmmm....reka resepi baru!