Tuesday, April 07, 2009

Nauzubillahiminzalik..

Salam..

Minat aku tidaklah sedalam kakakku dalam arena politik MALAYSIA..
Tetapi mahu tidak mahu, dalam kehidupan kita terpaksa akur dengan rentak tari dunia dan mainan politik hari ini.

Sebenarnya kehidupan ini adalah politik..
Kita berdepan dengan politik di mana mana kerana POLITIK adalah cara pemerintahan, cara pengurusan, cara pentadbiran takkira samada pentadbiran itu dalam rumah tangga, dalam masyarakat, di tempat kerja , satu negara seperti Malaysia ini atau seantaro dunia barangkali.

Semuanya memerlukan pertadbiran yang cekap.
dan sebagai KHALIFAH yang Allah dah turunkan, manusia dipertanggungjawab MENTADBIR dunia ini mengikut LANDAS yang telah ALLAH gariskan dalam Al-QURAN..

AM I SOUND TOO SERIUS??

Dan memang sebenarnya MENTADBIR dunia ini bukan mudah!..manusia TERPIKUL tangungjawab itu. Mahu atau tidak, kita semua telah dilantik..
dan kita semua TERTANGGUNGJAWAB dengan tugas itu!!

come on...Be alert my dearest friends...be careful...take care!

Ya Allah, selamatkan Malaysia dari BALA BENCANA!!

sekian

4 comments:

Nizam.Ariff said...

Betul, betul,betul. POlitik adalah sebahagian cara untuk mentadbir manusia. Teknik dan taktik untuk menguruskan manusia... tapi politik pahit dan pengit yang membuatkan nama politik itu busuk... aku setuju.

AZANI said...

walau macamana jelek kita pada politik,mahu tidak mahu kita kena pilih yang terbaik, kalau kita tak pilih orang lain akan pilihkan, dilema juga.

ashley said...

Nizam,
Aku selalu terfikir bagaimana Rasulullah menghadapi Ranjau dan Liku, kecaman dan ancaman orang Musyrikin dalam mentadbir negara..

.......dan aku terfikir bagaimana pula seorang pemimpin di negara ini mentadbir pula?...

...tiba tiba aku rasa sayu kerana dalam buku teks agama Islam di sekolah pun sudah mula dilenyapkan kisah perjuangan Rasulullah dalam perang Badar, Uhud dan Khandak..

sayu sayu sayuppp....kemana kita akhirnya?

Azani,
kita ada solat Istikharah..sepatutnya tidak timbul soal dilema!

GPI SKSV said...

...buku teks agama Islam di sekolah pun sudah mula dilenyapkan kisah perjuangan Rasulullah dalam perang Badar, Uhud dan Khandak...
~~~~
Emm... tgh pikir, mcm mn saya nak jwb isu ni... tp, sy ngajor.. based on the text book... kalo di luar sukatan, budak pun x fhm.. and wondering..

Patutnya, penggubal buku teks kena jwb pasal tu...

Tapi sekali-sekala tu.. kdg2 offtopic jugak...sharing secebis ilmu yg ada di dada... utk anak 'kmpg kurus' tempat teman mencurah bakti..