Friday, April 10, 2009

Pagi yang tak sempat nak mandi..ha ha ha..

Salam,
Ho ho ho...malam tadi malam Jumaatkan?
Pagi ni aku tak mandi pun..he he he

Suka hati aku le nak mandi ke tidak!
Engkorang peduli apa..

SIBUK!

Pepagi lagi, tak masuk subuh lagi, aku dah menyetart kereta..
err maksud aku kereta lembu aku tu.
Sebab kereta aku tu besonya cam lembu jer..
(Setakat beso lembu jer..bukan beso gajah pun!)

Senyap senyap aku keluor..
errr sorang sorang ke?
SEBELUM SUBUH?
MERAJUK?

takkkkk lah..you ni!
.
.
.
.
I kena hantar siDia pergi airport.
Flight pukul 8.05 am ke Singapore.

Oleh kerana takut lambat maka pukul 5.15, kami dah bertolak. Suami aku cerumm cerummm le kat bilik ayor tu. Takut ngantuk lak kalau tak mandi. Lagipun dia nak NGORAT peremugari..katanya...amboi BANG!
(PITNAH! PITNAH!..suami aku tak gituuuu..errr boleh caya ke?)
Aku malas bebenor le nak mandi pagi awai awai buta lagi tu.
Ingat bila dahh balik rumah semula jer mandinya.

Elok sampai KLIA masuk subuh. Terus dropkan suami kat perlepasan antarabangsa.

Lepas tu aku memikir mikir pulak aku nak solat subuh kat mana?
Kat petronas Stesen seriau gak..
Pastu aku decide solat kat masjid KLIA.
SERAAAMM gak pepagi gelap lagi ni..
Takut juga kalau kat tempat orang pompuan tu ada PONTIANAK menyamar manusia ke apa ke kan kan kan..aku dah le sorang sorang.

Tapi Alhamdulillah ada jemaah perempuan. Ramai gak.
Waktu aku ambik wudhu' dengar tok Imam baca ayat sajadah..biasa la.
Pagi Jumaat. Masjid KLIA. Tok Imam baca sedap kemain...walaupun jemaah tak berapa kerat.

Masbuk..aku masuk rakaat ke dua.

Selesai demer solat, riuh makcik makcik jemaah tanya apasal tok Imam sujud pastu bangun sambung balik bacaan..Ishh..aku ni tengah solat rakaat kedua jadi tak kusyu' lak.
Kut ye pun tak tahu, cakap le pelan pelan sikit..
Ishhh...komer tahu ke kenapa?
hah..cuba cerita sikit apa bacaan sujud SAJADAH..

Elok USAI solat ( ewah..bahasa orang blog) ..bergegas telipon gerak anak anak.
takut gak tak bangun tidor demer ni..
Sampai rumah anak anak dah siap bangun, mandi pakai baju..tunggu mak demer.
weeeehhh dah pukui 7.10 am..

Aku tukor baju jer ler.
Okay gi sekolah TAK MANDI..

he he he..
suka hati aku ler
kan kan kan..
(BUKAN AKU NAK KENA WAJIBNYA..sunat jer)

sekian

7 comments:

kakpah said...

haha.. tak mandi tu yang tak tahan nak tegelak tu. Hang buat stail pramli ke. Cuci taik mata je. Kalau aku kena lap ketiak gak wakaka...

ashley said...

eh KakPAh..
Saya wudhuk tau..
besugi lagi...
.....jangan kan CUCI taik mata, taik gigi pun CLEAR dah..ha ha ha..
tang ketiak tu, pepagi ni dah kena angin KLIA..dah CLEAR jugak!

AZANI said...

agak saya la makcik tu terlupa yang solat subuh jumaat biasa ada sujud assajjadah, sampai ayat 15, terus sujud, lepas tu sambung balik bacaan.rasanya masa sujud kita baca Sajada wajhiya lillazi Khalaqahu wa sawwarahu wa syaqqa sam'ahu wa basarahu bi haulihi wa quwwatihi fatabaraka Allahu Ahsanal Khaliqin.

Errr Ashley tak marah lagi....alaa kita... kan....bukannya pa...saja suka nyakat......jangan ambikl hati....mahaf la ye....

AZANI said...

kita kawan kan...kan....kan...kan....

ashley said...

Azani..
aku ni dah BETERAN..umur lak sebaya jer ngan ko..
paham bebenor le..

AZANI said...

Terimakasih Ashley

jus call me ida.. said...

hehehe.. kelakar la akak ni..