Saturday, April 11, 2009

Semangatnya telah membara..

Salam,

Pukul 7.20 am tadi aku dapat panggilan.

'Ni cikgu Hida ke?'

'Ye saya..' aku ni tengah rehat rehat dan ngantuk ngantuk nunggu nak hantar anak kerja.

'Betulke sukan Aulad buat kat stadium seksyen 15 ni, cikgu?'

'Ye lah betul la..kenapa? Siapa ni?' aku bertanya.

'Ni mak Ha......Saya dah kat stadium ni cikgu. Nak ngejarkan awal datang 7.15 am. Sekali saya datang tengok ada juga budak budak berkumpul untuk sukan. Tapi budak SEKOLAH LAIN cikgu...'

KUI KUI KUI..aku dah gelak dah...( TAK BAIK TAU youuuu..)

'Laaaaa ish ish ish kenapa datang hari ni. SUKAN AULAD ESOK, HARI AHAD. Hari ni SABTU!' aku kata kat mak Ha.... sambil ketawa ketawa kecil walaupun sebenarnya PERUT AKU nak mengigil nak ketawa beso!!

Anak aku Si Rahmah, yang menumpang pasang telinga dah terkekek kekek gelak pepagi hari....

'ISH BERKOBAR KOBAR nyer semngat anak murid UMMI ni ' kata Rahmah..

'...rujuk balik buku aturcara SUKAN AULAD yang dah kami edarkan pada anak kelmarin ye Puan..' aku letak telefon sambil sambung gelak..

KUI KUI KUI..macam macam KISAHNYERRRRR....

DiULANGI sekali lagi.

Event : Aulad's SPORT DAY
Day : SUNDAY 12th April 2009
Venue : Staduim MPKJ, SEksyen 15, BBBANGI TAU!! ( bukan kat KAJANG)
Time : 7:30 am ON THE DOT!!

Komer jangan le buat pewut aku ngeletek nak ketawa....!! pepagi ni tak jadi aku nak sambung tidoooorrr..

smile..

6 comments:

AZANI said...

gamaknya time zone dia awal sehari.keh keh keh

Nizam.Ariff said...

Kalau ada hadiah lebih jangan lupa kengkawan, ye la, mana tahu ada acara yang tak de pemenangnya.... eh, ada ke?

siti_m said...

bila anak dah besar mak bapak dah tak heran hari sukan sekolah anak2. selalu kosong je tempat tetamu....

ashley said...

Azani,
aku rasa mak dia silap kunci jam..

Nizam,
ye lah..hadiah cabutan bertuah kut kut dapat HAMPER!

Siti,
aku perihatin... tapi malangnya anak aku tak diBERI peluang mengambil bahagian...

Bila ada yang masuk kawad, aku pergi tunggu sampai habis KAWAD je lah..

he he he..MENANG LAGI TAHUN NI!!PASUKAN KAWAD PUTERI ISLAM....

DrSam said...

orang tengah bersemangat tu memang patut kita beri dorongan. cuma kalau semangat terlebih sangat yang kekadang tu boleh jadi bahan gelak ketawa.

Selamat bersukan!

ashley said...

Dr Sam,
Semangat tak pe..jangan dia nangis tengah PADANG!