Thursday, April 23, 2009

kereta..

Salam,
Entry sebelum ni, aku boh gambar kereta Camry..
Bukan kereta aku pun.
Bukan juga kereta suami....he he he.
Entah Camry siapa yang jadi mangsa tu..
Tapi aku biasa la naik kereta Camry.
Aku rasa kawan kawan aku ada yang memilikinya.
Bukan setakat Camry. BMW dan Mercedes pun aku biasa naik.

TUMPANG REZEKI kawan...merasa lerrr juga!

Depa ni geng had dok buat bisnes. Jadi towkey belaka..
Bukan makan gaji cenonet macam aku ni.
he he he..kalau gaji aku ni, kancil pun belum tentu boleh beli..
kui kui kui ..

'Gerek' boleh kut.

Had 'kereta lembu' aku dok tunggang ke hulu ke hilir ni pun, LAKI aku punya..
Dia SPONSOR kan pada aku..
UNTUNG gak la dapat LAKI penyayang..
Tu pun sebab dia tak dapat nak ke hulu ke hilir men'shopping' barang barang keperluan, bawa anak pi klinik dan sebagainya.

Jadi dia suruh aku ambik lesen dan dia TOLONG sponsor sebijik 'kereta lembu' bagi kat aku..
Aku kena buat kerja kerja shopping shopping ni.
Kalau anak sakit ka apa ka..tak yah la dia terpaksa balik tergesa gesa nak drivekan kami pi klinik.
Aku boleh pi sendiri..

Kan aku ni pun anak ghamai..Time nak check mengandung ke apa ke...Tak la dia nak kena ambik cuti selalu. Aku boleh...broooooommm bawa kereta pi terus. Tak yah nak sebok sebok MANJA terlebih, ngada ngada nak suruh suami teman bawakan..
KALAU dah BERSUSUN anak tu takkan nak suruh dia temankan ajerrr.

sekali sekala tak pa la!!
KAAAANNNNN???

Aku dapat lesen time anak dah 4 orang. Waktu tu kereta kami kereta WIRA sedan. MANUAL. Mula mula bawak tu gabrah nak mampuih...Biasa tengah tengah bukit, enjin mati dan kereta undur. Takda kereta tunggu belakang..kalau tidak mampus aku kena jerkah.


Tapi kereta pertama kami berdua sebenarnya ialah kereta NISSAN LANGLEY. Sedan gak. Warna putih..
Plat nombor aku tak ingat la..
kereta entah berapa hand tak tau..Dekat 8 nama dah kut.
Suami aku beli time dah dapat anak pertama..
huuuu.rezeki anak wehh..tak silap aku harganya rm 18,000 jer..

Rajin meragam jugak la kereta tuuu..
Tapi since suami aku dulu kerja kat Tan Chong MOTOR punya kilang,
enjin meragam ke apa ke senang jerr..suruh mekanik dia perbaik.
Last last kereta tu pun jual kat mekanik yang sama.


Oleh kerana suami aku ni jenis suka tukag kereta maka dalam masa 19 tahun perkahwinnan hmmmmm kereta yang kami gunakan sekarang ini adalah kereta ke 8 dan ke 9...

ish ish ish...hmmmmmm
'kuda api tak pakai!!!!lesen pun tak dak.'

sekian

No comments: