Tuesday, April 21, 2009

Ingin dalami bidang Psikologi Kanak Kanak? he he..

Salam..
Sila buat essei menggambarkan emosi kanak kanak berrdasarkan gambar gambar yang tertera di bawah:-
CONTOH CONTOH NOTA ADALAH SEPERTI BERIKUT...
AKSI 1 : Si kecil di ajak mandi kerana dikatakan akan di bawa berjalan jalan.
AKSI 2 : AlaNGkah gembiranya si kecil kerana akan di bawa keluar..
bersiap sedia untuk melaram..
AKSI 3 : Si kecil telah MELARAM dan bergaya dengan fesyen terkini yang terhangat di pasaran...


AKSI 4: Tiba tiba si kecil merasai sesuatu keganjilan kerana kakak dan abangnya susup sasap keluar secara sembunyi sembunyi...



AKSI 5 : Si kecil mula merasakan bahawa dirinya telah diperdaya oleh kakak kakak dan abangnya yang seorang itu..walaupun abangnya itulah yang sepatutnya berpihak kepadanya..




Aksi 6 : Alangkah GERAMNYA sikecil kerana tetap ditinggalkan walaupun dah bersiap siap dengan fesyen terkini dan TERHANGAT DI PASARAN...
tak kira!!!
Pedulik apa jiran kata,
aku TETAP NAK MENJERIT DAN MELALAK SEKUAT HATI!!!!
WAAAAAAAA WAAAAAA WAAAAAA.....!!!

he he he
begitulah seadanya..
sekian..





10 comments:

jus call me ida.. said...

ala..ala..ala... comelnya melaram! tapi keciannya biler melalak..
hehehe..abg dan kakaknya suker menyakat!

Tijah said...

hahahahahh!!! tu misti stok siap hentak2 kaki skali tu kann????

ashley said...

JCMI,
apakan daya si kecil masih kecil..Tunggu dia besor nanti!siap akak ngan abang..

Tijah,
bukan setakat hentak kaki, siap head banging lagi!! he he he..

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

ya rabbbbi...sampai ati kakak dia..

ashley said...

Cikgooden,
depa memang...tersangaaaatlah sampai hati!

Nizam.Ariff said...

Aku kesian kat dia yang kena tinggal... aku juga kesian kat diri aku...

Ano said...

comel nye=)

ashley said...

Nizam,
aku tau hang selalu kena buli ngan kakak dan abang..dulu mesti suka guling guling macam ni gak!

Ano..
comei ke comot?

alberangque said...

Satu gambar memberi beribu cerita. Kalau dah banyak gambar tentu beribu-ribu perkataan diguna untuk buat cerita. Kalau untuk psikologi kanak-kanak gambar-gambar itu sudah boleh menjadi asas kepada satu esei yang panjang. Jean Piaget menulis tentang psikologi kanak-kanak berdasarkan pengalamannya membesarkan tiga orang anaknya. Kita yang ada ramai anak sepatutnya boleh menulis tentang psikologi kanak-kanak dengan lebih tepat lagi. Malangnya semasa membesarkan anak-anak, saya tak sempat membuat catatan perkembangan mereka. Kini mereka dah besar belaka.
Tentang cucu saya yang kedua tu, tentulah menangis sebagai lumrah kanak-kanak kecil (bayi).

|anCBINGO said...

pandai ka tidk ni buat blog.... ayam mati betul2 oo.... tidk pandai buat blog.... buruk....