Sunday, March 29, 2009

Sembang Sungai Petani..

Salam,

Seorang kawan aku ada mengajark kat Sek Teknik, Sg Petani.
Weh..sibuk kemain sekolah tu lah hari ni. Bukan hari ni ja sibuk. Depa dah start sibuk sebelum hari ni lagi. Jenuh dok pekesah la..
Mesti bekas cikgu KIMIA aku pun sibuk sebab dia dah jadi TOK NAIB Pengetua sekolah tu.
he he he..
Penamaan calon calon untuk Bukit Selambau dikatakan dibuat kat sekolah tu.

Ish..kalau aku balik rumah Pak mertua aku la, apa gamaknya dia nak sembang!
hmmm....

Bukan jauh sangat Bukit SELAMBAU tu dengan rumah Pak MERTUA aku dan MAK Mertua 2 aku tu. Pekan Sungai Lalang tu mesti banyak dapat tempiasnya. Bukit Selambau yang sunyi dan sepi tu pastinya MERIAH secara tiba tiba.
Aku pun ada relatif yang tinggal di Bukit SELAMBAU! Pak saudara aku ngan mak sedara sepupu aku dan sepupu sepupu aku..
(Adik lelaki mak aku kahwin ngan adik pupu pak aku..)

Aku wonder depa lagu mana kat sana.

ISH.....mesti meriah..
Lekas lekas boh nasi.
Tambah lauk tambah lauk..
Jangan malu malu!!

5 comments:

DrSam said...

baru nak rasa kemeriahan dan kehangatan. Seminggu terputus dari cerita ceriti di Malaysia. Ingatkan pergi PM lain, bila balik PM baru :)

Nizam.Ariff said...

Lagu dia lagu Negara ku... hehehe

ashley said...

Dr Sam,
hang pi sekejap sangat.Cuba try tengok barang sebulan dua..Segala galanya akan bertukark..

Nizam,
Hang tok sah dok buat lawak kering ngan aku..
Depa dok bok keluag cerita hindustan ngan cerita Tamil dah..hang dok nyanyi lagu NEGARAku lagi..
Kalah kenduri anak sedara hang lagi aih..

AZANI said...

Adik ipar saya orang Perangin Sik, sekali sekala pi Sik, tempuh juga Bukit Selambau, ikut selama perak, selama kedah, La ni dak, ikut terus Kulim Hightech

ashley said...

Azani,
ya ka..tak pa la..
Saya pun ada beras..errr what I mean, biras, orang SIK juga.