Sunday, March 01, 2009

BOSTON University..MA

Salam,

Aku pernah berkenalan dengan sorang jejaka yang belajar di Boston University, Massachusset. Aku berkenalan melalui orang tengah, kawanku, budak Melaka yang juga sambung belajar ke Boston U ini. Jejaka yang sederhana tampan itu akhirnya bergelar SUAMIku...he he he.

Boston adalah antara bandar paling tua di USA. Kalau belajar pasal Sejarah USA akan ter belajarlah pasal BOSTON kerana ianya terkenal dengan peristiwa the BOSTON TEA PARTY!! Aku pun tak berapa nak ingat pasal peristiwa sejarah ini tapi tak silap aku ada 'amukan' kisah mereka yang mencampakkan segala teh teh dari INDIA ke dalam laut. Aku malas nak cerita sejarah ni sebab HISTORY USA yang aku biasa belajar dulu sekadar dapat 'B' jer..ha ha ha..

hangpa boleh tolong bagi rujukan kat aku nuuuuu...

Boston U yang suami aku pi belajag ni boleh tahan gak la STANDARDnya.
Tapi kalau compare ngan jiran satu lagi iaitu HARVARD U, lagi le DAHSYAT!!
Di USA, kalau nama kata budak U tu buat law atau bisnes kat HARVARD...
wah..glemer jerr..
Kat Boston, ada lagi satu U yang diangkat keglemerannya iaitu MIT.
( Massachusset Institute of Technology).
Ini pulak untuk budak buat ENGINE. Jadi injinnyok..ha ha ha..
Kalau habark kata pi belajark kata MIT, orang akan kata hang ni jenis BIuL'A' atau NERDY!!
he he he..

Bila sembang pasal Boston U ni memang best sebab ada gak anak pak menteri dan orang kenamaan yang belajar kat sana waktu suami aku kat sana..he he he..
.............sshhhh....tak dak apa apa..
aku tak belajar kat sana!

Tapi best gak la sebab suami aku yang sama kelulusan, CGPA not so bad, mula kerja jadi PERSONNEL EXECUTIVE kat kilang...dan sampai la pun nak mendaki nak jadi apa ka...BERKURUN..kerja macam OX!!!
tapi ADA budak tu..lulus dari UNIVERSITY yang sama..
tup tup balik jadi PENASIHAT SYARIKAT???
hangpa heran tak budak baru lepasan university dulu tu, boleh depa angkat jadi ADVISOR SYARIKAT?
(advisor taik minyak jerr aku rasa..perabih boraih..kalau budak baru grad mestilah patutnya dapat kerja taraf suami aku jer..)

....ha ha ha....
hangpa perasan tak?
kut kut la hangpa tak perasan..

sekian...

No comments: