Wednesday, March 04, 2009

Dewan..

Salam,

Aku rasa macam kelakar...

Rumah Opah aku di kampung Pasir Kubu, Teluk Sena berhampiran dengan sebuah sekolah rendah. Tepi sekolah rendah itu ada sebuah bangunan. Dulu aku selalu tertanya tanya apakah sebenarnya bangunan itu...
Bila aku dah tahu membaca, rupa rupanya bangunan itu ialah dewan orang ramai.
Tapi yang lucunya, dewan itu tenggelam punca fungsinya.

Kosong..tiada apa apa di dalamnya. Tiada kipas, lampu, kerusi atau meja..
dan tiada pula ia digunakan..

Opah aku membela kambing.
Selalu juga kambing kambing opah aku 'bersidang' dalam dewan orang ramai tu.
ha ha ha..
disebabkan orang ramai tak menggunakannya maka biarlah kambing Opah aku buat tempat berteduh..

Sikit hari aku rasa ada bangunan yang akan jadi tempat kambing dan lembu bersidang...
Macam dewan orang ramai dekat dengan rumah Opah aku tu le..
ha ha ha..
sebab ORANG dah tidak dibenarkan BERSIDANG lagi..

????

No comments: