Tuesday, July 27, 2010

Sebutkan 15 jenis kuih yang aku pandai masak!

Salam,

okay okay..Aku mengaku.
Ini resepi kuih muih bagi berbuka puasa.
.
.
Cita cita tinggi.
Nak buat 1 kuih setiap hari..hahhahahhahaha.
Tak payah beli la konon kononnya.
.
.
.
Pastu siDia tanya..apasal hari lain tak berapa rajin nak buat?
Jawapan standard : Masa tak puasa..goreng pisang dan kerupuk lekor boleh beli seberang jalan!
.
.
lagi pun bila puasa, suka tengok anak dan pak GUMBIRA!

Kuih muih yang aku bercita cita nak buat

1. Cucur jagung ( hehehe senang kan?)
2. Lengat pisang.
3. Agar agar milo. (semua senang senang..buat apa susah payah)
4. Bengkang bawang.
5. Seri muka ( bagi muka suami berseri seri sebab ini peberet dia)
6. Popia
7. Lepat pisang
8. Currypuff
9. Lepat liat.
10. Bengkang roti
11. Buah Melaka
12. Bubur som som ( lama tak makan bubur som som ni..mak mertua yang ajar aku nih..)
13. Puding caramel
14. Kuih sago
15. Kuih keria..

okay sekian sahaja..kuih yang pandai aku buat..Agak agak boleh buat tak semua nih?

smileeeee...

10 comments:

Gurindam Jiwa said...

Beli je lah.

kucingorengemok said...

buka ramai² mmg berbaloi buat kuih sendiri kan... no13, kak, no13, kita vote no13 (tak sapa suruh vote pun kan, hehe)

tasekM said...

aku ni kak, ber3. kalau buat kuih selengat pun mau nak kena hadap 3, 4 hari. jemu. makanya aku beli jelah.

(alasan. dasar pemalas!)

ha ha.


.

Nizam.Ariff said...

Pengat pisang + biskut lutut direndam 2 jam sebelum berbuka... perrghh!!!

Kak, pizza tak masuk dalam menu ke?

DrSinga said...

bak kata kakpah...
cukup 15 hari...
ulang semula daripada yang pertama...

kakngah said...

alangkah bagus jika kite berjiran..
:-)

GPI SKSV said...

dah lama tak rasa air tangan kakak ni.. kot2 ada buat lebih, huloq2 skit sini...

air tangan tau.. bukan penangan.. dan bukan air basuh tangan

ashley said...

GJ,
kena buaaattt..ramai nih.

KOG,
insyaAllah..ko punya CARAMEL menjadi tak? hehehehe..ingat petua aku bagi dulu.

TM,
lengat ada yang bersaiz kecil..
lagipun kalau buat lebih, jiran sebelah ada kan?

Nizam,
pizza kuih ke dik??berpeluh nguli roti..buleh juga kalau weekend..

Drsinga,
ikut formula dia laaa...hehe

kakngah,
heheheheheh...
baguskan berjiran boleh tukar tukar pinggan..

GPI,
haha..nasib badan

en_me said...

fandainyerrr.. ehehe

ashley said...

en_me,
sikit sikit jer..hehe