Sunday, July 18, 2010

Jom ke ladang Roselle!!

Salam,

Entry kali ni aku nak bawa kalian semua ke sebuah ladang Roselle di Kundang. Entry yang penuh ilmiah ni, okeh tak? Harap harap kalian tak menguap nguap membacanya..

......................Errr apakah yang dikatakan Roselle?..Eh, Aku dah boh dah hari tu. Korang tengok entry entry sebelum ni! hehe.
Apa kata aku tunjuk gamborrrrrr je lah.
Bawah ni adalah bunga Roselle ( Hibiscus 'apekemender..FIDA tah) yang dah kuncup.
Oleh kerana lawatan kami adalah dipetang hari maka dah tak berkembang lagi..
Bunga ni kembang pagi. Dah nama pun HIBISCUS.
Geng Bunga Raya.
Ini pula buahnya. Digunakan untuk membuat pelbagai produk Roselle.



Yang ni pulak??
hehehe.. yang ni senior sekolah aku ...ANTARA mereka yang mengusahakan ladang tersebut.
Projek kerjasama suami isteri dan rakan taulan nih..



Kat bawah ni?
HOHOHOHO
Pekerja WANITA tambahan..
yang pakai baju purple tu TERBAEK di ladang tu!

....menaiki mini truck ala ala Roller COASTER.
I tell you..ROLLER COASTER kat US pun tak buleh tanding ke'thrill'an naik mini truck ni tau!!
We really had fun together!



Tasik di kawasan ladang...yuhuuuu...ADA ULAU SAWO.
jangan ngengada nak terjun macam itik lak!

Bukan senang nak MUNGGARK tanah ladang.
Guna KAPAL KOREK errrr I mean kereta Nyodok!



hasil kerja tangan Keta Nyodok!


Anak pokok Roselle yang baru dua minggu ditanam.



Pokok pokok Roselle di kawasan petak lain yang menunggu kematangan.


'Pekerja Ladang yang diimport khas' membantai pulut dan durian.
TUJUAN UTAMA DATANG ke sini sebenornya!!
hahahaha


Di pondok kecilllllll...
Di tepi ladangggggg..
kami sama samaaaaaa
makan duriannnnnnnn!!
sekian...
p/s..... MAJU SMTSP!! HARUM SMTSP!! SEMOGA BERJAYA...
"semangat kesekolahan kena ada gakkk"











7 comments:

sfatimahzj said...

wah durian n pulut~ i like it..huhu

Wan Sharif said...

Pasal tak dipelawa..Ayoh Wang terpaksa ke gerai beli durian dan gomol durian sepuas hati...

tasekM said...

tak dak nak komen apa. hang sungguh kiuttttttt...



.

DrSinga said...

ha ah Tas....!!
(selalunya dia kotakhitamkan tang mata....)

ashley said...

sfatimahzj,
jemput jemput...sila sila..buat maam rumah sendiri.

wan sarif,
buat gena..kita pun kawan belanja.

TM,
hahhahhhaa..ikhlas kah ITU?

Drsinga,
sengajaaaaa..nak tunjuk EKPRESSI MUKA yang CERIA!

muzhafar said...

erk..
"......................Errr apakah yang dikatakan Roselle?..Eh, Aku dah boh dah hari tu. Korang tengok entry entry sebelum ni! hehe."

entry yg sebelom ini?? apa tajuknya? tlg kasi link or tajuknya...sye perlukn sesangat :)

ashley said...

Roselle tu sejenis pokok..Saya dah tak ingat tajuk tapi dua tiga entry sebelum yang ini laa..