Thursday, February 12, 2009

TERTEKAN..acah jer..


Salam,
Minggu ni ada dugaan. Minggu ni minggu aku diuji Allah..UJIAN TEKANAN JIWA..Menguji kesabaranku. Menguji keimananku..
1. Huda kena Chicken Pox. Yang letihnya sebab dia dok susah hati tentang rupa parasnya dan sebagainya..ADOIII..budak kecik pun nak dirinya cantik tau!!
Alhamdulillah, semalam cikgu Ummu nyer bagi cenderahati penawar rindu..Seronok nya dia tidak terhingga.... Semalam dia siapkan homework yang sepatutnya disiapkan untuk seminggu. Dari mula Umminya balik sekolah sammmmpai le ke malam. Buat tekun..tak nak berhenti.....
Hari ni dia tanya pasal homework lagi. Ummu tak kasi lagi ker?
Aaaa....aku kata patutnya dia siapkan homework itu untuk seminggu bukan sehari.. Rajin le pulok!!
2. Aku dapat sms " Kak, ada 2 budak baru daftar. Buku dah tak cukup..Aaaaaaa" dari cikgu tadika IDAMAN sekeluarga !! Aku dah tempah baju sukan dan buku yang ditempah dan diambil lebih sikit hari tu pun dah habis digunakan..Tak bagi daftar, merayu rayu..aku yang TENSION!
3. Aku dapat sms " Kak, saya nak berhenti kerja bulan 3 ni. Dapat tawaran nurse. Tak jadi pengasuh lagi dah nanti..." Okaayy..tak pa..aku cari ganti laaaa..
( Hah! ada kerja kosong untuk jadi pengasuh..siapa minat boleh hubungi aku, hidasaif67@yahoo.com)
4. Pagi ni tiba jer kat sekolah..'Kak Hida, tu budak baru masuk dari Centre...".........BARU MASUK?? kenapa BARU NAK MASUK??.........aku dah nak bertukar jadi HULK pulak rasanya. Dah lah pakai BAJU HIJAU hari ni! wa wa wa..aku pulak rasa nak keriau!!
PASTU PULAK..ENTAH ANAK JIRAN MANA DOK MAIN GITAR KARAN MELALAK LALAK SETIAP PETANG KAT KEJIRANAN NI !!
AKU NAK PI PERAMBAT SAT....
SMILE...


11 comments:

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

ya Rabbi..teruk gak muka huda?..mesti gila sakit dia ni...gila kesiannyaaa..

GPI SKSV said...

Sabaq.. sabaq.. sabaq!!

* As-Sobr minal iman...

* Wa tawasau bil haq.. wa tawasau bis sobr... (Surah Al-Asr)

* Bukanlah kekuatan itu dengan bergusti (bergaduh).. akan tetapi kekuatan itu ialah mereka yg dapat mengawal diri ketika marah -HADIS



(pandai2 pulak nak ajaq kak sendiri no.. i'm sorry!)

kakpah said...

hahaha... aku nak ketawa la gak tengok hang tukaq jadi hulk. Tanpa ujian hang tak tau sejauh mana tingginya iman hang, betui? kaka..(Orang utagha ni semua adik beradik dengan hang tuah ka..)

Huda... siannye. Muka comel dah jadi comot. Takpa. Suruh umi sapu dengan cream alovera. Homework nanti mgu depan ummu bagi lagi.

ashley said...

Cikgooden,
terima kasih sebab kesian kat Huda..tapi dia dah beransur ansur baik..CUMA tolong doa supaya sikecil Mawaddah serta anak anak yang lain tak dijangkiti..yang tu yang akak susah hati.takut merebak..

GPI SKSV,
ye memang aku sabar le niiii..
Kalau aku tak sabor..dah lama komer tengok INCREDIBLE HULK HOGAN versi POMPUAN..ka ka ka..

Kak pah..
aku kena istighfar banyak banyak..kena buat zikir MUNAJAT lebiiiiiihhhh lagi!

Nizam.Ariff said...

Gitar karan tu ROCK!!!!
(ini pun ujian utk akak gak...hahaha)

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

kesian kat huda, sampai ke mungkin perginyer chicken pox tu, jangan kasih kena air hujan, nanti ader bekas

ashley said...

Nizam,
ye ye aku tabah dalam dugaan ini! Pun begitu KAN ku kacip kacipkan tali gitar itu sekiranya kutemui..

Crazy beautiful,
Thank you for visiting my blog and the advice..

arsaili said...

salam..kesiannya kena chicken pox..moga cepat sembuh

CatlinaFly said...

ciannnye kene chicken pox..ade petua nenek kwn dulu..soh tido lapik daun semambu (neem)..katanye cepat baik..

ashley said...

Catlina,
petua tu dulu ayah akak bagi kat akak time akak kena chicken pox zaman anak dara..tapi nak cari mana pohon semambu kat BBBangi ni...Mungkin ada..tapi akak tak kenal laaa..
he he he..

ashley said...
This comment has been removed by the author.