Tuesday, February 03, 2009

GODAAAAAANNNN...

Salam..



Duhai para 'sara rumah tangga' sekelian di alam cyber sana..Ingat dan hati hatilah dengan mende mende ini..Yang tertarik dan menarik tetapi banyak cobaaaannn dan dugaann yang datang bertandang bersamanya......

( Gambar sebelah sekadar hiasan menunjukkan 'sara rumah tangga' aku yang turut sama menyertai cyber world...Ingat kut tak minat!! he he he..Tumpang sekaki ye)







NO 1 punya dugaan, cabaran dan godaan ialah HARTA!!

Ramai yang tergoda dengannya. Lupa diri dan kadang kadang tak sanggup berpisah dengannya walau sedikit pun..



( Untuk itu bagi laluan Iklan sebentar..Sudahkah anda menunaikan ZAKAT? ZAKAT HARTA? ZAKAT PENDAPATAN? ZAKAT PERNIAGAAN? dan pelbagai jenis ZAKAT yang lain? Jika belum, hubungi dan kunjungilah PUSAT PUNGUTAN ZAKAT di NEGERI masing masing!! ZAKAT MEMBAWA BERKAT )








PERKARA KEDUA YANG MENGGODA....ahhh tak lain tak bukan ialah kereta.
Wah!! sapa hari tu ngidamkan kereta MERCEDES..sampai demam demam..

Nah! Minta mercedes, aku bagi BMW lagi ni hah..Jom jalan jalan makan hangin kat Taman Tasik Cyber Cafe!! he he he..





OOOOhhhh ye..
Jelingan mata yang mengguda ini adalah dari entah model mana aku ambik gambarnya kat PAPER lama..
ha ha ha..
INI adalah GODAAN KETIGA menguji iman PERIA PERIA di luar sana. HATI HATI YE..terguda bahaya!

( kalau ghupa cam ni, buat cerita pontianak harum.....siang pun aku takut nengok. Tak payah nunggu malam)



INGAT YE 3 PERKARA YANG MENGGUDA :-
1)HARTA
2)KERETA
3)WANITA...HATI HATI!!

9 comments:

kakpah said...

weh, aku ngidam je merc. ada gak berangan dapat hadiah terpijak merc ni. Tapi kan, kalaulah aku dapat merc sebijik, aku pakai kejap je pastu aku jual. Buat ape nanggung beban woi. bukan murah nak maintain. Anak aku ramai. baik gunakan duit secara berpaedah. Eh..eh.. aku ni berangan ke apa.....

Gurindam Jiwa said...

Mercedes tu saya dah order dah, tapi salesman tu mintak ... apa tu? Duit? Aaaah...

Yang jelingan menggoda tu, kalau masih belum cukup korum, tak leh nak kata apa la kot. Tak tau la kan... Mungkin kerana ia mencabar yang kena sara tu kot. He he he...

Nizam.Ariff said...

Tak pe kak, saya ingat pesanan tu. Nanti, bila dah dapat ke-tiga-tiga tu, saya akan lebih berhati-hati ....~la la la~

ashley said...

Kak pah,
Dulu dulu teksi tokwan 'sara rumah tangga' saya tu MERCEDES tau...
he he he..

GJ,
Anak saya si Mugammad selambe je pakai MERC..Pijak pijak lompat lompat lagi kat atas Merc tu....
.
.
.
.
.
the boy's toy!! he he he

Nizam,
Hmmm akak doakan engkau dapat..
especial yang no3 tu..tambah1/2/3 lagi..he he he.

cikgooden said...

semua dah kena dah!...

ashley said...

cikgooden,
okay la tu...jangan terkena. nanti terkenal..

arsaili said...

salam..memang kereta idaman tuh..BMW

Nizam.Ariff said...

kak...sshhhhh! dia boleh bau...

ashley said...

Arsaili,
BMW(banyk memakai wang)..