Thursday, March 17, 2011

Pakaian seragam

Assalam,

Mula mula sekali maafkan daku kerana keadaan gambar yang tidak memuaskan hati anda. Ianya tidak dapat dielakkan atas sebab sebab peribadi.
.
.
Agak agaknya best tak kalau dapat pergi sekolah yang kena pakai pakaian seragam macam ni?
.
.
.
Kalau tanya aku, mana la aku nak tahu.....sebabnya sekolah aku tak suruh pakai macam ni.

Kenalah tanya budak tu.
Budak OMAN tu.
.
.
hehehe..
Seingat ingat aku nak masuk sekolah ni dulu, dia kena test/interview 3 kali.
Sekali kat Taiping.
Sekali kat Ipoh.
Sekali kat KL.
Dari sekolah kampung aku tu ada 10 orang yang nak cuba pergi.
Dan sewaktu peringkat Taiping je, dah ada kena reject sebab badan tak cukup tinggi.
Mujur adik aku cukup cukup paras ketinggian yang dikehendaki.
Sampai Ipoh reject lagi dua tiga orang..entah sebab tak pass interview/periksa.
Sampai KL, last last nyer...adik aku sorang je yang lepas.
.
.
Mak aiiii...bukan main payah bebenor nak masuk sekolah ala ala COMBAT nih.
Masa tu adik aku derejah nam je.
Nak masuk waktu tingkatan satu.
Dia kemaen minat nak bawak kapal terobang tembak tembak...
KATANYA!
.
.
.
Bila dah dapat masuk, mak aku udah riso.
Nyaris nyaris lagi mak aku nak sughoh dia tolak.
TAPI ayah aku tak bagi leeer..
UDAH adik aku minat bebenor.
Ayah aku bagi semangat suruh ANAK JANTAN dia masuk sekolah COMBAT ni!
.
.
.
Bila balik cuti, adik aku cerita le dia kena godam sana sini tak tentu pasal.
BIASA leerrr..dah sekolah lelaki semua.
Ajer nyer GHOPER itu.
.
.
Aku suruh sabor jer..
Asal jangan cacat cela..
udah..
.
.
Masa gambor ni diambik, aku udah habis sekolah menengah.
Aku sibuk sibuk pergi sekolah dia kat KL tu.
Masa ni dia dapat hadiah.
Sekolah pun ada le buat HARI TERBUKA.
Sanak sedara, sahabat handai boleh le jengah nengok.
Best juga nengok pameran..
.
.
Antara pertunjukan yang demer buat ialah latihan perang...serta solat sewaktu dalam perang.
Tu kira ILMU paling menarik aku dapat tengok yang tak dapat dilihat di tempat lain.
.
.
Komer tahu cara solat dalam PERANG?
Errrr...kalau tak tahu, kena masuk sekolah COMBAT le kutttt...
hehehehe..
.
.
.

p/s
budak yang tertenggek kat belakang tu ialah si BUDIN....sibuk main AYOR!
budak pompuan yang diri sebelah OMAN ialah si kak cik..err.. sibuk nak noleh belakang!


sekian

8 comments:

tasekM said...

kirem salam sayang ke adek ko tu ye kak....?





luv,
bakal adek ipor ko.



eh???



:p




.

ASH said...

TAS,
ko nak cari na has ke aperr??
.
.
.
anak dia dah empat..
yang sulung udah tingkatan 5!!

Nizam.Ariff said...

Ok la tu kak, dah Tasek sanggup menyerah jadi no. 4... hahaha

nanti bulih buli adik ipor banjor tu suh buat karipap pusing hari-hari... hahaha

ASH said...

Aku,
hahaha..
TAK KUASER...aku buli dia ke, dia buli aku?

ibundo said...

haha budin....
sebijik perangai bebudak. dah budak punn!!

ASH said...

kakpah,
.
.
.
Budin memang gitu..
dari dulu sampei sekarang!!
hahaha
.
.
BUDIN,
Aku ngumpat kamu nih!!!
.
.
aku nak buat entry pasei BUDIN lah!!
luv...
your sis.

GPI said...

sis:

tak payah le...
(dalam hati, buat ler.. buat ler..)

ASH said...

GPI,
nanti aku selongkar album lama..