Saturday, March 12, 2011

Air Setan..

Assalam,

Ini adalah satu cerita di ambil dari majalah SOLUSI.

Ada seorang pemuda yang kuat beribadah. Dia ingin digoda oleh seorang pelacur yang terpikat dengannya. Pada suatu hari perempuan ini telah MEN 'TRICK' lelaki ini untuk datang bertemu dengannya.

Setibanya di rumah perempuan itu, lelaki ini melihat ada 3 perkara di dalamnya.
1) seorang bayi kecil
2) perempuan itu
3) hidangan arak

Kemudian perempuan itu menyuruh lelaki itu membuat salah satu dari perkara ini.

1) Bunuh bayi itu.
2) Berzina dengannya.
3) Minum arak.

Lelaki itu memilih untuk meminum arak kerana pada mendapatnya itulah satu perkara yang hanya melibatkan dirinya kerana dua perkara yang lain melibatkan orang lain.

TETAPI...

.....setelah dia berada dalam keadaan mabuk arak, dia telah berzina dengan pelacur dan dalam kehilangan waras fikiran itu juga dia telah membunuh bayi kecil tersebut.

Demikianlah betapa negatifnya pengaruh ARAK a.k.a AIR SETAN ini.
.
.
.
.
Hmmmmmm...
.
.
.
'SAKE' yang orang Jepun sesuka suki minum tu pun arak juga kan?
Korang rasa selepas KENA BASUH ngan TSUNAMI, diorang nak lepaskan tak 'SAKE' nih?
.
.
.
haih...nauzubillahi min zalik


sekian

8 comments:

AZANI said...

salam hidayatun

silap silap 4 dalam 1
dia mungkin bunuh pelacur tu nak tutup rahsia.

bahaya arak..
tapi orang tak caya...social dinker lah...good for digestionlah...good for cleansinglah..

tasekM said...

air tapai kalau simpan lama2 jadi arak ke kak hah....?




.

Aku said...

pastu... arak kalau disimpan lama-lama jadi cuka kan?

kalau cuka disimpan lama-lama jadi apa lak eh?

AZANI said...

jadi bahanapi kot?

Aku said...

hmm.. ada juga gunanya ek?

Buat apa kita takut dengan arak?
Sepatutnya arak yang takut dengan kita. Biar dia yg mencicit lari...

ooo.. ini bukan arak yang orang jalan-jalan sambil bawa sepanduk tu ek?

ashley said...

Azani,
..social drinker?
ke SOOOO SIAL drinker?

TAS,
aku tak lalu TAPAI..tapi aku rasa kalau simpan air tapai lama lama boleh dikategori MENDER yang boleh bagi hilang akal juga..

AKU,
tak pernah pula disimpan sebotol kat rumnah nih...hahaha..

AZANI,
ko pernah try ke? mungkin boleh buat diisi kat dalam pelita katak le kut..

AKU,
'ARAK' yang itu adalah satu kata kerja..
...sejak bila otak engkao jadi bingu ni?

tasekM said...

bingu?

kakakaka.... tak hagak2, kan ko kak...?






,

ashley said...

TAS,
cakap direct...tak berlapik!