Wednesday, March 16, 2011

Nut..

Assalam,

HIHIHIHIHIHIHI...okay sila gelak puas puas.
.
.
.
Gambar ni aku seludup dari satu album kat rumah mak.
.
.

"Okay, Mom,..one of your photos missing, you know where to find..okay?"
.
.
.
.

..( errrrrr..mak aku faham orang putih ke? gasak la kan...)
Cuba teker teker...aku yang mana satu?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sebelum komer jumpa jawapan kat bawah ni!

Terdapat catatan yang tertulis di belakang gambar tersebut.
Catatan yang dibuat oleh seorang budak!!
hahaha..
tapi mungkin masa dia dah besar sikit dari dalam gambar tu laaa..

Kalau komer tak faham apekemender tulisan yang terconteng itu, let me explain.

ATAS : Samiah ( mak aku la tu ), emak NUT, bapa NUT,
BAWAH : Yan ( mak sedara aku le tu ), Abang NUT, Yong ( kakak aku le tu ), I, NUT, adik NUT dan dua lagi adik beradik ( yang tidak berapa nak dikenali dulu dan sekarang...saja nak menumpang masuk bergambor le tuh...haha)
.
.
.
.
.
Siapakah NUT?
Adakah ia kekacang yang rangup?
Atau ?????
apakah??
siapakah??
.
.
.
nama sebenarnya aku pun dah tak ingat!!!
hahahhaahahah..

tapi dia kawan sepermainan aku la.
SEBAYA.
Ayahnya pun kawan ayah aku.
.
.
.
NUT, kalau kamu terjumpa blog ni...ini lah kenangan kita suatu masa dulu.

p/s
This picture was taken by my dad probably in 1972 when I was living in Batu Gajah, Perak.

sekian

9 comments:

kucingorengemok said...

4 dari kiri... pipi tu pipiiii!

tasekM said...

4 dari kiri.

meow.
pehal tiru jawapan aku nih...?

he he.

:p



.

Gurindam Jiwa said...

Nut Nuuuttt
Pingu Pinguuuu!!!

He he...

Kaktiny said...

ala tomei tomei tomeinyer... hehehe..

nostalgia habis.. kat tangga batu.. adalah port yg paling best utk amik gambar kt umah lama2 camni.. hehehe..

Nizam.Ariff said...

comey mongelnyer...

DrSam said...

meriah betul kaum kerabat NUT ni. Yang 4 dari kiri tu macam sejibik...

aza ni said...

salam hidayatun
tadi aku ke blog cikgooodeen kita, dia kata dia boring cuti cuti
tasek ajak dia gi mancing, aku teringatkan kan kau...aku ajak dia jengah kampung kau...musim deghoyan ke sekarang ni...?

aza ni said...

salam hidayatun
apsal sorang tu terpinggir benar...?tak geng ye?

ASH said...

KOG,
ko teker ni sebelum tengok jawapan ke belum??

TAS,
Komer ni...
Usah kesah le sapa betui sapa idak...
jawapan dah ada...
hehehe

GJ,
pingu pingu tak per..
jangan bingu bingu..
.
.
NUT tu kerjanya sekarang kalau tak silap di bahagian perancangan keluarga..Nama nya Nor 'something' sebab tu dipanggil NUT..

KakTiny,
disebabkan tangga batu itu juga ramai yang tersadaih kepala dan bengkak benjol!

Aku,
aku kah yang comei lotei itu?

Drsam,
yang 4 dari kiri tu memang KIUT semacam kan? hahaha

Azani,
kampung cikgooden tu kalau luruh doghoyannya,tak menang makan..
kat kampung aku tak dak lagi.
doghoyan pun tak nampak bunga.

pokok doghoyan tepi ghumah, pak tiri dah tebang sebab takut timpa gumah time hujan lebat hari tu..

kat kawasan Parit ada juga la...tapi tak meriah sangat..
ada la sikit sana sikit sini..
bila sikit sikit macam tu, harga mahei..
pastu jual kat peraih yang datang dari KL.