Thursday, March 10, 2011

Kasut..

Assalam,

Ada PEPATAH ORANG PUTIH cakap, kalau nak tahu umur pompuan, cuba buka almari kasutnya.
Lagi banyak kasut maka lagi banyak lah umurnya..
Betui ke?
hahaha..

Kasut adalah ASSESORI bagi orang pompuan.
Bukan setakat NECESSITY...

Orang pompuan rata ratanya suka beli kasut...KECUALI mungkin kasut SUKAN!
Kalau orang POMPUAN minat kasut sukan, kebarangkalian besar dia ni jenis yang ala ala TOMBOY sikit.

Aku?
Kalau ikutkan rasa memang syok nak beli kasut.
Dulu pun, kalau keluar pekan atau kota, antara tempat persinggahan adalah kedai kasut.
Tapi bab nak membeli, aku kedekut sikit.
Aku tak akan beli UNLESS kasut aku dah terkoyak GHABAK dan tak boleh dipakai lagi.

Cuma waktu di US dulu, kasut kena ada pelbagai jenis sebab pertukaran musim.
Kena ada kasut boot untuk meranduk snow.
Kena ada kasut SPRING sebab cuaca dah best...takkan nak BERBOOT lagi.
Kena ada selipar ala ala JEPUN dipakai dalam musim panas.
Kena la fashionable sikit..... kan???

Rata rata kasut yang aku beli adalah tidak bertumit....KECUALI kasut yang aku TENGAH PAKAI kat atas tu..
Korang tahu kasut apa tu?
.
.
.
Husband aku namakannya KASUT MEMBAZIR!
Sebab?
Sebabnya aku pakai time nak menikah ngan my hubby.
Lepas tu, aku TERAMAT jarang memakainya sebab TUMITNYA yang agak tinggi.
Aku, kalau berjalan seakan akan berlari lari anak jadi kasut itu teramatlah TIDAK SESUAI dengan aku!!

Jadi sudahnya kasut itu aku buat apa?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
CATWALK dan POSING...
hahahah


sekian

9 comments:

DrSam said...

agak-agak kasut 'posing' tu kalau disewakan ramai bakal pengantin berminat tak?

aza ni said...

salam hidayatun

kasut nikah ? memang berhemat ,sabit tahan sampai la ni...

ASH said...

drsam,
kasut tu kalau masih ada, saya nak buat TUKUN atau boleh juga jadi TUKUL..

Azani,
kasut tu dah dicampak buang...simpan pun buat lipas bersarang jer..

kucingorengemok said...

phewiiiit!

Nizam.Ariff said...

catwalk???

Akak???


errr...



HAHAHAHAHAHAHA....

ASH said...

KOG,
hahahhahaha..!

AKU,
tak nampak ke aku tengah CATWALK tu..
.
.
opocot!!!
..tercelepuk...DUDUK la teruih..

tasekM said...

kak, aku sejak tak de beranak kecik ni layan kasut 3 inci.



.

ASH said...

TAS,
ala ala model gitu kan?
haha

Gurindam Jiwa said...

Melaram jugak makcik ni yeh?