Saturday, January 01, 2011

Errr..HELOOOO...Aku jadi CIKGU kontroversi?

Assalam, Hmm hmmm.. Ni cikgu yang dikatakan ada kontroversi nak cakap. Sebelum tu, aku nak habark mai la.. 1. SAPA SAPA YANG TAK PUAS HATI DENGAN AKU, sila CAKAP FACE TO FACE ATAU TELEFON AKU ATAU SMS aku.. Toksah dok tanya around.. ATAU Talking behind my back! . . Nak gaduh bior berdepan.. hahahaha.. PESEN singsing LENGAN juga kah aku nih? kui kui kui... ( orang Peghak gherti juga nak bergaduh..ada keturunan Dato' Maharajalela kut...) 2. Sesiapa yang tak berapa nampak apa yang aku TEMPEK dalam entry ni. Sila klik kat gambar tu untuk baca dan tengok sendiri. 3. Soklan : APAKAH KONTROVERSINYA? Wahhhh...hahaha.. Aku sebenornya malas nak cakap PUBLICLY. Seantaro dunia akan baca entry nih. Yang faham bahasa Melayu, maka akan faham la. Yang tak faham maka akan blur lah. Kontroversi ni tak der mender..bagi aku la.. Tapi kalau ada yang dok sibuk bertanya, meh sini... Bior aku jawab. 1.APASAL AKU BERTENGKAR DENGAN SEORANG PETUGAS YANG BERTUGAS SEMASA SUKAN AULAD TEMPOHARI? 2. APAKAH YANG MENYEBABKAN DIA MARAH MARAH AKU DEPAN PUBLIC? 3. SIAPA DIA NAK MARAH MARAH dan MAKI MAKI AKU TAK TENTU PASAL? 4. INGAT AKU BUDAK LIMA TAHUN? 5. DAN KENAPA AKU MENYANGGAH CAKAPNYA DEPAN PUBLIC JUGA? WEIIIIIIIII.... 6. AKU TAK DER MARUAH KE APA? PANASSSS PANASSSSS..DAN CUACA JUGA MEMANG AGAK PANASSSS MASA TU!! Kontroversinya ialah semasa larian acara membawa SUDU DALAM BOLA , wakil anak anak AULAD PERDANA lari dengan memegang bola dalam sudu DAN DIKATAKAN TIDAK MENGIKUT PERATURAN. DIKATAKAN JUGA SEPATUTNYA HANYA PERLU MEMEGANG TANGKAI SUDU/SENDUK ITU SAHAJA. AKU NAK TANYA... MANA PERATURAN KATA TAK BOLEH PEGANG BOLA? MANA PERATURAN YANG KATA HANYA KENA PEGANG TANGKAI SUDU/SENDUK ITU?!!!!!! MANA??? MANA?? MANA?
INI RULES YANG DIBERI PADA KAMI. TAK TAU LA KUT ADA PERATURAN LAIN YANG KAMI TAK TERIMA. YANG TERTULIS HANYALAH 1) PESERTA BERATUR MEMANJANG. 2) PESERTA 1 BAWA BOLA DALAM SUDU DAN PAS PADA NO2 DAN SETERUSNYA ( ADA 6 PESERTA ) Ada ke STEMENT yang sebut tak boleh pegang bola? Ada ke STATEMENT YANG SEBUT HANYA PEGANG TANGKAI SUDU/SENDUK?!! ADA? ADA? ADA? Kalau tak da, jangan kata kami tak ikut PERATURAN. Setahu aku, acara dan peraturan ini diberi sahaja pada kami tanpa ada banyak soal jadi bagi aku apa yang kami buat tidak MENYALAHI peraturan yang diberi. Tak kisah lah kami nak pegang atau tidak bola tu. Tak kisah la kami nak pegang tangkainya atau tidak. Janji BOLA BERADA DALAM SUDU dan DI PAS pada peserta BERIKUTNYA!
Yang jadi pertengkaran mulut aku dengan PETUGAS (entah siapa dia tu...aku peduli apa ) sebab dia buat TUDUHAN kata AKU MENGAJAR ANAK ANAK MENIPU! " Cikgu mengajar budak budak tadika menipu. DARI KECIK DIAJAR MENIPU!!" . . Mujur aku tak sumbatkan MOLOT dia dengan BOLA!! . . Sebab tu aku HANGEN...kalau tidak, tak da la aku HANGEN sangat. Dah... Sebelum berakhir, aku nak bubuh peraturan acara yang juga menjadi kontroversi di tahun lalu. Tapi aku rasa aku tetap ajar anak anak AULAD PERDANA PLAY BY THE RULES.
Walaupun aku rasa ada juga yang tak... TENGOK the LAST NOTA. ( klik gambar untuk tengok peraturan itu sendiri ) ( nota : Yang memakaikan 5 perkara di atas ialah peserta 1-5) Ramai juga MODEL MODEL yang MEMAKAI sendiri dan mengenakan BUTANG BUTANG di PAKAIAN mereka sendiri... What the heck.. Tak kuasa aku!! p/s Sekali sekali..kena meledak juga!! Jangan asyik kita jer kena! sekian...


Ada rasa pening ke korang nak baca???
nasib aaa kan..

entry ini dibuat sebenarnya pada 5 april 2011.
2 hari selepas sukan aulad 2011

10 comments:

tasekM said...

*aku dok diam*






jom kita pi minum cendoi.




.

ashley said...

Tas,
hang nak belanja ka atau aku yang belanja??
ke sendiri sendiri???
hihihi..
jommmmm try..kat bawah pokok dekat seksyen 4,BBB ni depa kata sedap!

ashley said...

Thank you pada kawan yang menelefon..
.
.
.
Aku suka orang telefon aku terang terang.
Senang cerita.
.
.
hihihi..

DrSam said...

acara macam ni memang kena panggil si Nabil tu jadi pengadil...atau Bolos terus dengan Zizan...

ashley said...

drSam,
pengadil pun voleh FENING...

Aku said...

kita bakor... kita bakor

kucingorengemok said...

kesian cikgu, cikgu jugak yang disalahkan...

AZANI said...

yusein...yusssseiiinn

AZANI said...

salam hidayatun.
runsin teman...musim equinoks...tu yang panaeh membaghae...

panaeh dalam tak leh minum cendol...

minum air badak, satu pek...

ashley said...

Aku,
patut kena ambik BIDIO!!
haha
ko kerja membakor je sikit hari ni kan....sampai rentung..

KOG,
aku ada keropok lagi..meh aku nak kunyap kunyap kejap..hilang panans..
haha

Azani,
kirim ayor badak sedozen sini..