Wednesday, January 12, 2011

Deruan bunyi bunyian..

Salam,

Jam merangkak ke angka 12 malam.
Aku masih di pembaringan.
Kegelisahan.
Kesejukan.
.
.
Aku memusing ke kanan..
Aku pusing ke kiri.
Aku kapok orang sebelah.
Aku tutup telinga ngan bantal kecil.
.
.
Tapi motorbot itu tidak juga mahu memadam madamkan enjinnya.
Bunyinya menderu deru.
Kedengaran begitu kuat.
Tambahan pula di tengah kesunyian malam.
.
.
" Aaaahhh," kataku.
" Siapa pulak yang pasang radio Siam ni."

Bunyi yang kedengaran kali ini pula seumpama seseorang sedang mencari siaran radio. Radio kecil seperti yang digunakan zaman aku di asrama dulu. Radio kecil yang hanya menggunakan 4 bateri triple A. Yang apabila terlupa dimatikan akan berbunyi sehingga pagi dan akan kehabisan bateri keesokan harinya.

Aku bangun lantas berbaring di atas couch.
Mataku berkedip kedip di dalam kegelapan.
Memandang TV LCD yang telah dimatikan.

"Aaahhh tak boleh jadi nih"

Aku bangun lantas memasang TV.
Diva 702. Ada siaran OPRAH.
Jam telah merangkak menunjukkan angka 1.

" Tutup la TV tu..Abang tak boleh tidur"
.
.
.
.
Ehhhhhhhhhhhhhh...


sekian

6 comments:

Uncle Lee said...

Hi Ashley, love your name. Was at MakcikKantin's place noticed your callsign and busybody over.
Very beautiful pantun too. You are very good!
Have fun, and keep a song in your heart, Lee.

DrSam said...

ada bunyi ala-ala cerpen interlok ni...

kakpah said...

memang tension kalau orang lain dah tido tapi kita tak leh. Aku kalau golek sana golek sini tapi tak lelap2 jugak, aku tengok tv. Lama-lama nanti tv yang tengok aku pulak.

Gurindam Jiwa said...

Sembilan dah anak! Tidur lah... he he...

Aku said...

dah cukup-cukuplah tu...

jangan nak merajuk lak...

ashley said...

Uncle Lee,
okay..thank you..( pantun?? err konpius gak nih )

DrSam,
epilog..interlok..monolog..
boleh belaka

kakpah,
agak agak mungkin pengarang cerpen ni pun sama gak la tu..
ini cerita rekaan semata mata..tiada ada kena mengena dengan mana mana yang hidup atau pun mati..
sekiranya ada maka anggapkan ianya satu kebetulan..

GJ,
pengarang hanya menulis..mungkin apa yang ditulis tiada kena mengena dengan dirinya..haha

Aku,
aku nak test skill je..