Friday, January 28, 2011

Bunga bungaan..

Assalam..

Ditiup angin senja..
Satu satu bunga berguguran..

Di dalam keindahan, tiada lagi cahaya
Hilanglah seri penghias taman..

Kelopak bagai sutera
Kini tandus tiada bermaya

Hilanglah keharuman tiada lagi berseri
Bunga layu di pangkuan bumi

Dimana jejari yang sering menanti..
Untuk menyuntingmu ketika kau mekar mewangi..

Dititis embun pagi..
Kau tak mungkin mekar kembali..

Di remang warna senja..
Bila bunga bunga berguguran..

Hilanglah kemegahan cahaya penerang taman..
Setelah bunga jatuh berserakan.


p/s
sayu jer senikata lagu Poziah Mat Daud ni kan..
......lagu penuh EMOSI..
kalau boh youtube nyer lagi EMOSI..
.
.
.
untuk peringatan..
bagi yang terlupa!


sekian

7 comments:

Aku said...

aku ingat-ingat lupa lepas tu ingat balik... tapi lupaaaa memanjanggggg....

ashley said...

hahaha..
lupo manjang tu tanda tanda awal senja!!

tasekM said...

kenapa aku rasa lirik lagu tu macam lagu pompuan kena rogol....?





.

kucingorengemok said...

tas, zaman hangat bercinta dengan anak raja ikan patin tuuu

DrSam said...

bunga kalau dah terkulai layu pun kalau jumpa tangan berseni boleh jadi menarik semula tu...

kakpah said...

ai laik munga...

ashley said...

Tas,
ape ke hal asek tema perogol bersiri ni ek?
wakakakaka..
.
.
jangan memain weehh..
haha

KOG,
wei..
haha..tak tahu pulok aku!! kuss semangat..bior le mender lama..kisah lama..
yang aku tahu, kes 'terungkai' baju bertali spagheti..

DrSam,
memanglah berhati mulia kalau bunga layu dijadikan hiasan!

Kakpah,
I know you like..