Friday, December 31, 2010

Play dummy..

Salam,

Lokasi : Rumah Hijau, Kuching, Sarawak.

Masa : Tengahari - waktu makan

Menu : 4 orang order Nasi ayam penyek, 1 orang order laksa Penang, 1 orang order mee goreng ( alasan sebab tak makan ayam)

Para pembaham :
Laksa - officer Sarawak,
Ayam Penyek -
1 officer Sarawak,
1 Boss China yang suka makan masakan Melayu,
1 pekerja dari Semenanjung,
1 cikgu Tadika cum makcik yang humble (hahaha),
Mee goreng - officer pompuan yang umur lebih kurang sebaya TM dari Semenanjung.

Butir butir percakapan di permulaan waktu makan :

Bla bla bla..
sok sek sok sek..
cakap omputih campur Melayu.
( Kalau dengan aku, cakap Melayu...sebab takut aku tak faham bahasa OMPUTIH..hahaha..aku sebagaimana biasa hanya play DUMMY..kira senang cakap BUAT BODO....al maklum cikgi TEDIKAR )
.
.
.
Sampailah waktunya ayam Penyek dihidangkan dan terdapat pelbagai ulam ulaman yang menyertai ayam penyek itu.

Sekali.....tiba tiba!

" Errrr...ulam ulam ni nama apa ye?" tanya Boss berbangsa China itu.
.
.
semua macam diam jer.
.
.
Lamaaaa...

Sekali lagi,

" Sedap nih, ulam apa?"

Senyap juga. Masing masing makan buat buat macam tak dengar.
.
.
.
.
Maka aku pun bersuaralah dengan humblenya,
" Oh..ini ulam raja, ini kacang botol, ini daun selom, ini kacang panjang, ini timun."
( dalam hati - nak tahu tak nama scientifiknya pula?... kegunaan?...khasiat? )
.
.
.
hehehehehe

Mujur ada cikgi TEDIKAR yang menyelamatkan keadaan.

sekian

2 comments:

zafi said...

thinking of cooking nasi ayam penyet lah

ashley said...

zafi,
kalau dah siap..kurier..nak test tengok.