Tuesday, February 01, 2011

Keluhan perantau..

Assalam,

Angin senja yang membelai,
Keheningan desa permai,
Ku terkenang kemesraanmu
Di dalam oh rinduku..


Ku kembara berkelana
Dan membawa hati luka
Di manakah kan kutemui
Sinaran cinta suci..




Dari desa ku merantau
Ku memburu cita cita
Walau apa rintangannya
Ku cuba mencari bahgia..




Keluhanku di rantauan
Tak siapa mendengarkan
Mungkin esok kan kutemui
Sinaran cinta suci..


p/s
pastinya hati kekanda ku bergetar bila mengetahui Mesir sedang mengalami pergolakan dalaman sekarang kerana salah seorang anakandanya berada di sana.
hati ibu mana yang tidak resah sebegitu bila anakandanya berjauhan di mata..
.
.
.
sama samalah kita berdoa agar segala huru hara cepat beransur reda!
( haiiiiihh...pemimpinnya pun kalau dah rakyat tak suka, sila lah turun dari takhta!! sebab kamu seorang, habis segala rakyat jelata menderita dan penuh duka nestapa...isshhhh)


sekian

7 comments:

AZANI said...

salam hidayatun
semoga semua penuntut kita selamat,semoga kekocoha segera reda...

Aku said...

Dengar kata tuan presiden dah nak blah dgn 97 beg...

DrSam said...

sama-sama kita berdoa agar saudara seagama kita di sanan mendapat perlindungan dariNya.

Gurindam Jiwa said...

Mesir tu rasanya dlm proses pembaharuan, jd perlu pengorbanan. Insya'Allah akan selamat...

ashley said...

Azani,
tergendala pembelajaran pelajar..

Aku,
president yang tak reti bahasa..ada ke pulak nak tunggu sampai September baru nak turun takhta!!
kalau dah bersedap sedapan duduk atas kerusi empuk, memang susah nak tinggalkan..

Drsam,
ye sama sama kita berdoa..aku doa especially untuk anak sedara aku Si Adilah..

GJ,
Dah lama sangat rakyat Mesir ni tertindas oleh pemerintahnya..
Miskin dan menderita..

tasekM said...

usni murabak la punya pasai nih...




.

ashley said...

Tas,
mujur bukan dak maher..
haha