Thursday, February 10, 2011

Anak rusa nani sudah mau muncul..

Assalam,

Ya...aku nak buat confession.
Aku mengaku.
Aku mengendap.
Aku mengendap anak rusa tengah menyusu.
Aku suka tengok rusa rusa ini.
.
.
.
Eh...semua binatang aku suka tengok.
Alamak..dah macam sedara mara le pulok!!
Padan pun aku tengok demer semua ni macam tegur aku jerr...
.
.
.
Anyway, tahukah anda bahawasanya rusa terdapat di segala ceruk rantau dunia?
( Cepat!! Sila tumpukan perhatian kepada fakta fakta...haha )

Kat Amerika Utara, rusa jenis MOOSE adalah jenis rusa ( CERVIDAE ) yang TERBESAR sekali.

Masa aku dok kat USA, aku ngendap juga kat ZOO LINCOLN di Chicago tu tapi tak nampak pula MOOSE ni.
.
.
.
Cumanya aku dapat ucap salam kat beruang ARTIK.
Cantikkkkkk...Warna PUTIH!!
tapi malangnya dia tak jawab pun salam aku!
.
.
cerita pasal beruang, kita sembang lain tahun...okay.

Dan tahukah anda juga bahawasanya tanduk rusa akan bertukarganti sepanjang hayat mereka terutamanya tanduk rusa yang jantan.
Tanduk rusa sering dijadikan ubat terutamanya dalam perubatan China.
Ubat apa???
.
.
.
Hmmmm...korang tolong tanya SEH SEH kat tempat korang.
Nanti kabor dekat aku!


Dari segi kehalalan...
Rusa rusa ini kalau disembelih dengan nama Allah, maka kita orang Islam boleh lah fikir fikirkan nak buat rendang ke, stik ke, satay ke, masak kicap ke, gulai ke...etc etc.

Kalau agak agak macam susah sangat nak memburu rusa, korang dijemput saja datang ke KAJANG, cari RESTOREN HAJI SAMURI tengah tengah pekan. Sebelah STADIUM MPKJ. Order 20 cucuk SATAY rusa untuk makan seorang.
Lebih BERBALOI BALOI...
.
.
.
cumanya kalau liat, jangan marah aku...marah demer yang masak tu!! hahaha...
( ooooppppss...agak agak PAK HAJI tu nak saman aku tak lepas nih? )


Korang tengok mak ngan anak rusa ni.
Sanggup nak makan SATAY rusa?



Tunggu kejapppp...
Rusa kat atas ni TERTULIS namanya di papan kandang itu sebagai RUSA BABI?
UEKKKK...
Boleh makan ke?
.
.
Kena tanya kat program " TANYA USTAZ" lah kalau cam gini..
KONPIUS ?

p/s
sambil nunggu program tu aku nak nyanyi kejap..
.
.
" Doe is deer a female deer..
Ray, a drop of golden sun..
Me, a name I call myself......
bla bla bla bla...
.
.
.
Do re me fa so la ti doooooo...
JANGAN TIDO!!"

hehehe

sekian

12 comments:

AZANI said...

salam hidayatun

kalau kat sebelah sabah panggil payau....apa sebab tak tahulah...

tasekM said...

mmg nampak macam babi la badan dia...


kak...
ai suka beruang...
rasa nk gomoi.







.

kakpah said...

Tiga minggu lepas cousin aku datang bawak daging rusa dan daging pelanduk. Sedap ... dorang cakaplah. Aku masak je. tak tergamak tekak aku nak nelan.

Aku said...

Kak.. tetiba je aku nak jadi beruang...

tasekM said...

nizam,
kihkihkih...

meh nk geget sikit beruang...

:p




.

Aku said...

weh.. kata tadi nak gomol je. Ni apsal lak nak geget..?


Lupa.. aku bukan beruang panda.
Aku beruang Grizzly...

ashley said...

Azani,
yang dipanggil PAYAU tu rusa kah atau RUSA BABI itu kah?
'PAYAU' ( setahu aku laaa kan ) adalah sifat nama bagi menunjukkan rasa air yang terletak di kawasan kuala _ perantaraan rasa di antara air laut yang masin dan air sungai yang tawar.

TAS,
sebab dia dok berkubang kuttt..
.
.

Kenapa tak dipanggil RUSA KERBAU ek?
Kerbau pun berkubang juga...
kan lebih sedap didengar..
( kalau kat tempat aku BABI dipanggil KERBAU PENDEK...ishhh dah macam boleh dimakan le pulak)


kakpah,
kambing pun kakpah tak tergamak nak makan...
yang halal tu kira boleh ajer kakpah weii..


NIZAM and TAS,
ni apa ke hal nak gigit menggigit hari hari Jumaat ni?
.
.
.
Aku lepuk dua dua kang!!
Letak dalam kandang RIMAU!

tasekM said...

kihkihkih...


kitorg ni macam adek beradek kak... tu yg melawak di luar batasan tu.

he he.

kandang rimau pun ai ok je kak.
ai minat gomoi rimau...

*dan tetiba nampak nizam nk jadi rimau pulak*


kihkihkih...




.

ashley said...

TAS,
aku bukan apa..
takut ada orang lain yang jadi rimau...
hihihi

Aku said...

Aku jadi nyamuk tiruk la...

tasekM said...

motip nk jadi nyamuk tiruk....?



.

ashley said...

AKU,
aku agak ko nak pergi MESIR!!
masuk telinga Osni.

Tas,
cita cita besar si AKU tu..pejuang berani mati!