Wednesday, October 15, 2008

Rumah tertutup!

Salam,

Orang lain sibuk buat rumah terbuka weekend lepas. Aku pula buat 'rumah tertutup'. Sebab musababnya ialah aku kena tarik urat kat bahu ngan tengkok. Gamaknya dok study hard sangat..Tension..

Eh! Siapa yang nak ambik periksa ni? Aku ke atau anak??

Lagipun aku tak mau ada gangguan, kacau bilau, bising bising time anak aku dok berasap ( walaupun tak dak kemiyan yang kena bakar ) time dekat dekat exam.
Pun begitu masih ada juga adik beradik sukut sakat suami aku yang datang berkunjung pada malam Ahad lalu..Kesian jugak la kat anak aku tu. Adik ipar aku ni ada dua orang anak jer..Tapi mencak main ngan anak anak aku yang tak ambik periksa dari pukul 8pm sampai pukul 10pm..

BERASAP JUGAK le si anak no 2 aku tu..SABOR je le Maryam ye..

Anak aku yang no 2 ni juga tak pergi berkunjung ke mana mana weekend lepas. Aku memang larang dia pergi dan dia juga tak akan pergi. Takut takut juga nanti ,ada hidangan rumah terbuka yang dah tak sesuai dimakan. Manalah tahu...buat nye cirit birit pula..kacau jer!
So aku prefer dia dok rumah, makan nasi panas ala kadar jer. Kalau telur goreng mata pun, jadilah, asalkan tak sakit perut.

Dan weekend nak mai ni, hah! anak aku yang PMR ni dah kira merdeka, walaupun adik adik dia pula akan menghadapi Peperiksaan Akhir Tahun minggu depan ni.

Anak no 2 cakap, dia nak round habis habisan weekend ini..
Hmmm..nak pergi mana agaknya tu?

By the way, malam Sabtu nak mai ni, 18hb Oktober ni, penduduk pinggiran Assobah buat keraian hariraya. Aku pula diWAJIBkan memasak mee goreng 3 bungkus sebagai potluck dari keluarga kami. Hidangan 'potluck' ini dah menjadi rutin saban tahun..Tinggal lagi yang menentukan 'siapa masak apa' tu, adalah dibawah penentuan dari AJK. Best gak dapat jumpa jumpa jiran tetangga macam ni. Paling kurang dapat le bermaaf maafan kalau ada terguris hati sesama jiran tetangga.

Al maklum..kitakan manusia biasa belaka..

No comments: