Friday, October 17, 2008

Filem Hidustan??..Tolong ler..

Salam,

Aku adalah antara rakyat Malaysia yang tak minat cerita Hidustan. Aku tak tau pasai apa..Gamaknya aku ni jenis kuat cemburu kut. Aku cemburu sebab pelakon pelakon Hindustan tu lawa lawa belaka..Tu kalau yang actress nya lah. Dan kalau actornya pulak mestilah hensem hensem belaka. (hensem sangat ke??)
Entahlah..Aku tak cair sikit pun nengok rupa paras lelaki macam Shah rukh khan tu..atau juga Salman Khan.

Dari sewaktu remaja lagi, aku memang letih kalau tengok cerita Hindustan. Minta maaf..Jalan cerita meleret leret. Nyanyi melarat larat..Nangis pula macam hujan lebat kat Taiping. Baju pelakon nya..ahhh toksah cerita la..tapinyer ending predictable! Kalau tak dak tumbuk tumbuk bunyi desyum desyum, bukan cerita Hindustan. Kalau tak dak ragas keretapi, lari sana lari sini bukan cerita Hindustan. Kalau tak dak bergolek sana, berguling sini, itu pun bukan cerita Hindustan. Sebab ending predictable, aku jadi tak minat nak tonton cerita macam ni. Tak dak unsur suspense langsung. Hero, heroin sekadar menghidang muka dan badan depa untuk tontonan..Itu jer yang menjadi daya tarikan orang. Aku rasa la. Aaahh..tadak apa la..

Pun begitu, yang lawaknya ada pula peminat setia yang kemaruk cinta gila ngan cerita Hindustan boleh bagi gelaran Dato pada pelakon Hindustan. Berjasa benarkah si pelakon tu??..

mak aih...ish ish ish..

kat malaysia gamaknya la ni, nak dapat gelaran Dato' kena guling guling, golek golek, buka buka baju, tayang dada macam hero Hindustan kut... Kut la??

Tsk Tsk tsk...awat teruk sangat?

2 comments:

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

m daud Kilau nyanyi gelek2 pun dapat dato jugak kak..ha ha ha

hidayah said...

Tu la pasal..

smile