Friday, October 31, 2008

Ketua Murid dan rakan sekolah rendah

Salam,

Dalam entry yang bertajuk 'lagu negeri Perlis', aku ada mentioned nama ex-head boy sekolah rendah aku, Mohd Azmi Johari.
Entah kebetulan atau macam tau tau nama dia kena seru, hari ahad yang lepas my mom called me. Dia pi kenduri rumah mak pak si Azmi ni. Rupa rupanya kenduri doa selamat yang dibuat itu bersempena dengan keberangkatan Azmi suami isteri ke kota Mekah pada hari ini Jumaat 31hb October 2008.

Hmm.. dah nak naik haji dah kawan aku ni....

Sebenagnya , semenjak aku ke Perlis naik sekolah menengah, tak pernah aku jumpa Azmi ni. Hari Ahad kelmarin entah bagaimana, setelah sekian lama, barulah ada rezeki aku bercakap dengan dia.

Rasa macam terharu dan pelik pun ada. Azmi kerja kat TNB Port Dickson. Tak la jauh sangat dari Bangi ni. Kalau panjang umur, balik dia dari Mekah nanti, teringin aku bertemu dia sekeluarga.
Selamat menjadi tetamu Allah, Azmi dan isteri. Semoga mendapat haji yang mabrur. Doakan aku juga dapat menjadi tetamu Allah di suatu masa nanti....
-----------------------------------------------

Waktu sekolah rendah dulu,(Sekolah Kebangsaan Gunong Semanggol), si Azmi ni selalu nak saing dapat no 1 dengan aku..(si pemegang rekod..lawan tetap lawan). Ada seorang lagi kawan aku yang dok bersaing tempat unggul tu. Nama dia Sarinah bt Salleh. Dia ni kawan baik aku juga. Lepas SPM, pi UK ambik accounting, tak silap aku. Dulu dia dok jadi accountant kat Petronas..La ni aku tak tau dia pindah kerja kat tempat mana pulak. Aku dapat email dari dia dulu sebab dia ter'trace' ada nama adik aku kat Petronas. Dia kata bila tengok nama adik aku tu, confirm kenal, sebab nama unik. Semenjak dia pindah tempat kerja, aku dah tak dapat contact dia lagi. Dulu waktu aku dapat trace dia, dia baru mengandungkan anak pertama..aku pula dah tiga orang anak.

Seorang lagi kawan sekolah rendah yang berjaya aku contact dulu ialah Siti Alawiyah Daud. Dia dah jadi lawyer sekarang. Cumanya hubungan semua dah terputus kembali sebab dah pindah tempat kerja dan nombor telephone aku yang dah berubah..hmmmm...

Bila la kami semua dapat berjumpa semula..
(mana nak pi tau..kut kut sesiapa yang terbaca blog aku ni dapat temukan kami semua kembali)

No comments: