Friday, October 10, 2008

Lagu sekolah aku..

Salam..

Ada 3 buah sekolah yang aku telah pergi dan dikehendaki memakai pakaian seragam.

1) Sekolah Kebangsaan Batu Gajah, Perak.
(1974-May 1975)
2)Sekolah Kebangsaan Gunong Semanggol, Perak
( 1975-1979)
3)Sekolah Menengah Sains Tuanku Syed Putra, Kangar, Perlis
(1980-1984)

Aku juga belajar di Maahad Ihya' El-Syariff, Gunong Semanggol, tetapi sekolah tu tak mengkehendaki aku memakai pakaian seragam kerana kelas yang dibuka untuk anak anak sekolah rendah sewaktu itu adalah kelas Fardhu Ain.

Aku juga telah melanjutkan pelajaran di peringkat tinggi sehingga ke luar negara tapi perkataan pakaian seragam langsung tak wujud di 'sekolah' aku tu..

Entah macamana teringat pula aku pada lagu sekolah aku..Lagu sekolah menengah, of coz. Sekolah rendah pula? Seingat aku tiada lagu sekolah..errr tak seperti di sekolah rendah anak anak aku sekarang.

Nak tahu senikata lagu sekolah aku?

....ter ter..teng teng..teneng neng..( tak, tak, ini bukan senikatanya..ini intro piano yang selalunya dimainkan oleh Puan Lucy sewaktu perhimpunan di Dewan Sri Pulai)

" Kami penuntut semua. Berbagai turunan bangsa..
Datang dari rata rata, bumi Malaysia tercinta.

Prinsip Rukun Negara, menjadi pegangan kami..
Berkat tekun usha jaya, Rukun Sains Teknologi.

Maju SMTSP !( students lelaki)
Harum SMTSP ! (students pompuan)
Selama lamanya..(both)

Kamikan berjanji (students lelaki)
Tekun dan berusha (students pompuan)
Moga berjaya..(both)

Prinsip Rukun Negara, menjadi pegangan kami
Berkat tekun usha jaya, Teguh semangat berbakti!!

Apasal pulak teringat kat lagu sekolah ni? Mungkin selepas ini entry aku akan banyak menceritakan kisah kisah di sekolah aku..



2 comments:

Cikgooden said...

cam koir ja ....

aku tak ingat lagu sekolah...sebab banyak sangat sekolah aku masuk..ha ha ha.

ASH said...

Awat lagu tu??? (maksud aku..apasai)