Saturday, September 13, 2008

syukur dan kufur

Salam..

Sebentar tadi aku selesai membaca lembaran terbaru yang ditulis oleh Raden Galoh. Aku termenung memikirkan diriku sendiri. Betapa kurangnya syukurku kepada Allah di atas nikmat nikmat yang telah diberikanNya kepadaku..

Ya Allah, ampunkan dosaku terhadap segala kejahilan dan kesilapanku yang telah aku lakukan selama ini.

Hatiku tersentuh dengan perjuangan Raden dalam menghadapi kemelut penyakit kansernya. Perjuangan dalam menghadapi tekanan emosi, fizikal dan mental. Aku juga kagum dengan usahanya yang tidak mudah mengenal erti kalah. Bukan mudah menghadapi semua itu.. bukan mudah kalau tiada kecekalan di hati.

Hatiku menangis untuknya..hatiku menangis mengenangkan diriku sendiri..

"Datin",

I tell you..Somehow you manage to give some positive energy to others that I hope will bounce back to you in greater amount.

"Datin",

Allah is Great, He knows you and your strength. This is ONLY a test....the test for a strong person like you.

Ya Allah, berilah ketabahan hati kawanku ini sebagaimana tabahnya Nabi Ayub alaihis salam..dan engkau limpahkan juga kekuatan jiwa dan hati itu kepadaku..

Aku benar benar memerlukannya... amiin..

No comments: