Sunday, September 28, 2008

Raya di mana?

Salam,

Soalan cepumas...Raya di mana tahun ini?

Seperti biasa biasa juga..seperti tahun tahun yang lalu juga..

Kalau aku balik sehari sebelum puasa, maka raya pertama di Ipoh rumah mak mertua, raya kedua di Semanggol rumah mak aku dan raya ketiga di Sg Petani rumah Pak mertua...

Kalau balik dua hari sebelum raya, maka hari memasak rumah mak mertua, raya pertama rumah mak aku, raya kedua rumah pak mertua.

Tapi kali ni rasa rasanya susah sikit nak adjust..sebab HARI SELASA (katakan hari Rabu raya), suami aku masih kerja LAGI!!

So hari rabu masih tersadai di Bangi..Mungkin lepas solat raya baru bertolak balik Ipoh...Tapi raya kedua nak ke rumah Semanggol agak leceh juga..

SURE PENUH SESAK..

Traffik nak masuk bilik air, sure jam pepagi...aaahhh leceh..

Raya KETIGA ada kenduri..kan kan kan...aku dah kata, Mak aku nak nikah semula!!
kalau raya kedua balik rumah mak aku, leceh nak cari tempat tidur dengan nak masuk bilik air..

Anak mak 7 orang, 5 menantu, cucu 25 orang...tambah kalau nak kenduri pulak ni campur ngan adik adik mak aku yang mungkin datang berpasangan dan keluarga masing masing..aaahh campur ngan abang mak aku +++ngan keluarga anak pinak masing masing..aaahh..sesak, for sure sesak...

Anak aku dah la perempuan belaka..Dah besar besar pulak tu...aurat kena jaga..takkan nak bersesak sesak tempat tidur ngan sepupu sepapat yang lelaki..

LECEH....LECEH...

Setiap kali ada kenduri nampaknya, bersepai lagi duit suami aku menyewa bilik di Bukit Merah Lake Town...

tapi aku rasa baik bertolak raya kedua...

Raya kedua rumah mak mertua..
Raya ketiga, lenggang kangkung pergi makan kenduri jerr..
ha ha ha..
( tak payah susah susah nak masak ke apa ke..ha ha ha..buat buat macam tetamu...)

Lepas tu balik ke Bangi semula sebab anak dah nak kena hantar ke sekolah asrama semula...dan nak mengelakkan jammed hari sabtu dan ahad..

kut kut la jumaat tu larat nak mengangkut anak pinak semula ke Bangi...

aaaahhhhh....senang nye hidup....kalau le boleh aku lakukan...


No comments: