Friday, September 05, 2008

menu apa hari ini?

Salam..
Bulan puasa ni memang aku lebih rajin memasak sikit berbanding hari hari lain. Kebanyakan masakan aku masak sendiri. Kuih kuih memang ada dibeli juga untuk tambahan sedikit sebanyak. Almaklum.. rakyat ramai. Makanan jarang sekali tak habis..Tak cukup? Selalu..Itu kalau menu yang sedap la..
Kuih muih yang dibeli selalunya dari tempat biasa. Yang dah memang tahu rasanya sedap. Jarang sangat aku beli kuih dari orang yang 'luar biasa'. Maksud aku, yang tak biasa aku beli darinya..Orang yang terjun jadi penjual kuih time time bulan puasa ni selalunya amatur..so rasa kuihnya pun kadang kala tak consistent. Hari ini sedap, esok mungkin tidak. Hari ini garing, esok mungkin benyai. Hari ini manis, esok mungkin tawar..etc etc..
Dan apa menu untuk hari ini?
1. Agar agar
2. Cucur jagung
3. Char Kuew tiaw...
(menu ini sewaktu berbuka sahaja...untuk makan nasi selepas terawih, ikan siakap goreng masam masam manis ..sahur?nantilah fikir fikirkan!)
Jadilah kan...seadanya.

No comments: