Monday, September 22, 2008

Beratnya tugas cyber security..

Salam,

Aku saja try search kut kut ada blog adik beradik aku dalam bloggers ni..Almaklum..semuanya celik IT. Pakar IT memang dah ada dah..Sebab tu aku diam diam jer buat blog ni..Aku buat ni pun sebab aku tak tau nak buat apa dalam tahun 2006 dulu..Time tu pulak aku dapat line free..

He he..macamana aku boleh dapat signal free tu, kira rezeki aku la kan..6 bulan dapat free. Lepas tu dah kena block!! Gamaknya tuan punya signal dah perasan ada parasit menumpang sekaki kut..

Adik ipar aku memang boleh track down blog aku ni..tapi itupun kalau dia ada masa nak track la..Dah tugas dia pun men'track' bloggers, hackers, virus bla bla bla..macam polis cyber jer tugas dia..Kira SB in cyber world..

Dia pernah kasi warning dulu..jangan dok reveal too much in cyber world sebab nanti hackers ke menda menda ke, orang yang bijak pandai menipu ni cukup ramai gak dalam cyberworld ni katanya..Yang rajin tapi ada udang di sebalik mee kerajinan dia tu, sampai habis ke lubang cacing dikumpulnya maklumat kita..Dia boleh track sampai ke nombor account.

Aku kata okaylah..

Tapi yalah..kita kalau dah menulis tu, suka juga mereveal lebih sikit...aku kira, janji tak ada account bank aku yang kena hack sudah..

So sesapa pun jua out there..beware lah ye..

dan oh ye...

Siapalah gamaknya adik ipar aku tu?..
Ehmmm..siapa siapa pun lah namanya..


No comments: