Thursday, August 26, 2010

Masakan yang dimasak sendiri..

Salam,

Masakan yang dimasak sendiri adalah lebih baik dari makan di hotel.
Di hotel belum tentu lagi ke HALAL annya..
Ish leceh betulkan?
.
.
Kalau pemiliknya bukan ISLAM tentu saja KURANG PERIHATIN bab Halalan Toyyiban ni.
Yang jadi pekerjanya pula bagaimana..Bukankah ramai juga yang beragama ISLAM bekerja di dapur hotel?
Hmmmm..kalau nama saja MELAYU tapi PERANGAI tak macam orang Islam maka akan dua kali lima juga la..
TAK PERIHATIN!


Itu kalau di hotel...
Kalau di pasar pasar RAMADHAN?
Siapa yang buat SPOT CHECK?
AHAKS!!
Ada demer basuh telur telur sebelum demer tebor roti telur, murtabak, char keu teow bagai tu?

Susah sangat masak sendiri la, Bedah ooiii...

Mee udang pun okay!!
Tinggal kulit jer untuk sedekah kat semut ngan lalat ijo!
sekian

6 comments:

Tijah said...

a'ah. lagi pun payah nak cr makanan yg kena selera skrg ni. masak je la senang.

kakpah said...

masak sendiri dah tentu bersihnya..
sedap tak sedap belakang kira.. janji bedal..

tasekM said...

tak puas hati sungguh hang tunjuk gambaq kulit udang je ni kak...



.

AZANI said...

salam hidayatun
masak sendiri......eh....sedap nya nampak mee tu....udang nak taruh banyakpun boleh....

ashley said...

jah,
yup...senang gitewww..

kakpah,
ha'ah

TM,
hehe

azani,
ada ke mee nyer?

AZANI said...

salam hidayatun
mee ? ntah kenapa kuew tiaw dibaca mee.....kes tak synchro lagi..la ni...